fredag 3 augusti 2012

Koftan: före och efter

Nu har Ömma Modren trollat färdigt med nål och tråd! Ett styck tröja- älskad kalla vintermorgnar när man väntar på bussen men totalt värdelös precis jämt annars eftersom den är för varm och otymplig för att använda- har blivit en länge eftersökt kofta!
 
Ni får tyvärr ingen outfit-bild på mig- jag är på jobbet, där jag delar toalett med ett gäng ingenjörspojkar under 25 år. Ni vill inte ens veta hur den toaletten ser ut så här i semestertider.... Huvvaligen!! Men i alla fall: hon har alltså klippt koftan mitt itu. Tydligen syr man med sicksack INNAN man klipper, två sömmar och sen klipper mitt imellan, eftersom hon är extremt noggrann räknade hon även maskor och sydde i en olikfärgad tråd först.
 
Jag är väldigt, väldigt nöjd. Det var, förutom att det inte är några fickor på den, en sån kofta jag ville ha. På orginalet är det mer omlottknäppning, i den här kommer jag få sätta i hyskor alternativt flytta "tofsbanden", men det blir en senare fråga. Just nu går jag bara runt och njuter av att vara precis lagom varm=)

5 kommentarer:

  1. Perfekt att kunna få nya plagg så där. Min snälla mamma hjälper mig att sy dynor till vår utesoffa. Tur att de finns, de där händiga mammorna ;-)

    kram

    SvaraRadera
  2. Jisses vad bra det blev! Blir mer användbart så!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Blev ju ett helt annat klädesplagg, snyggt!

    SvaraRadera
  4. Men dra mig baklänges - något sådant skulle jag aldrig i hela livet våga mig på - Icke sa nicke.
    Har en sådan tröja i rosa, använder den de där riktigt kyliga vinterdagarna, då med något under eftersom den är extremt sticksig.
    Men fin.

    Take care
    Kram
    /Carina

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!