onsdag 8 augusti 2012

Vräkning medelst avrättning- verkställ!!!

Vaknade i natt inte mindre än två gånger av att jag blev getingstucken! Andra gången blev jag skogstokig, flög upp ur sängen och inventerade sovrummet och hittade inte mindre än fem jävvla äckelgetingar i min säng?! Eller ja- vår säng. Lägg dock märke till att de små kräken bara sticker mig och inte Dr Evil..... Så nu är det krig, vi har levt hela sommaren i främja och samförstånd men nu ska de vräkas med omedelbar verkan.

 Matlådan idag är helt fantastisk. 3 ägg med nån matsked grädde och kryddor steks till en omelett, en burk musslor, lite dill och 2 matskedar creme fraiche blir en stuvning. Sist var jag mätt ända till kvällen, och eftersom det blir en sen middag idag kan det gå åt. Sakta men säkert börjar vågen gå åt rätt håll igen.

6 kommentarer:

  1. Fem getingar i sängen!? Och vakna av getingstick! Fy vad hemskt, vilken mardröm.

    SvaraRadera
  2. Vilka svin - getingarna alltså. Känns lite onödigt att de ska hålla till just i sängen. Läser ivrigt vad du har i matlådan för jag har fått i mig för många dåliga kolhydratet och har nyss viktat om åt LCHF-hållet. Den däringa omeletten ska jag absolut slå till på. En variant på fyllning är lite knaperstekt smulat bacon i creme fraiche och nyriven pepparrot på omeletten precis innan man lägger på röran. Vad nu ...... jag den matlagningshandikappade delade just med mig av ett sorts recept :D
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hjälp vad gott!! Ska byta ut pepparroten mot purjolök eller nåt och testa.... Typ i morrn? Tack å kram :-)

      Radera
  3. Jag hade blivit skogstokig jag med! Omelett är perfekt. Ska jag också ha i min matlåda, när jag börjar jobba igen. Om två veckor... :-)

    SvaraRadera
  4. Så det var bara på dig och inte Dr Evil.. kan det vara så att han inte smörjer in sig med krämer som luktar, viol, aprikos, vanlilj eller annat sött? Annars så finns det ju myggfönster ;)

    SvaraRadera
  5. HJÄLP!!!!! Jag hade dött av skräck, getingar är det värsta jag vet. Tänk om du har ett getingbo i sovrummet? Vi hade det en sommar. De hade byggt bo på baksidan av gardinen...
    Maten låter jättegod!
    Kramar

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!