måndag 18 juli 2011

Ännu ett tabu

Hemma i lägenheten för en snabb mellanlandning- typ kolla post, packa nya kläder samt utnyttja dusch längre än fem minuter samt njuta av vattenklosett.... Fördelen med ett par veckor i ett primitivt torp är att man lär sig uppskatta de små sakerna i livet!

Idag åker Odd Molla till sin pappa i fyra veckor, och det jag tänker skriva nu får egentligen inte uttalas, som förälder får man inte ens tänka nåt sånt, men det ska bli helt otroligt SKÖNT! I fyra veckor framåt kommer jag bara vara en normaldum mamma, jag kommer inte hotas med polisanmälan för vanvård en enda gång för att jag tycker hon ska borsta tänderna eller ata frukost *mer än av X-man via sms då, men hey- det är ju bara vanlig vardag!* jag kommer inte behöva undra varje vaken minut om dörren blev låst, spisen avstängd och plattångrn utdragen samt om hon ramlat framför en buss, jag kommer bara behova be Mumlan sänka stereon EN gång mitt i natten och inte hennes syster fjorton gånger, och jag behöver inte portionera ut mat likt en lägervakt. Kort sagt: vi kommer vara en helt normal familj ett tag!

Kommer jag få brinna i helvetet nu?
Published with Blogger-droid v1.6.3

7 kommentarer:

  1. Förmodligen ;-) Men du kommer ju sakna henne efter en vecka :-) Kram

    SvaraRadera
  2. Nej, du hamnar inte i helvetet för att du är brutalärlig och säger det många förmodligen känner emellanåt! Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja för fan, det är väl klart. Sånt får man ju inte säga om sina ungar! :-D :-D Det säger jag som har mina ungar (varav den ena som din nu bortresta) hos sin pappa i 2 veckor nu.... Men vi kanske kan få brinna tillsammans du o jag då???
    Peace, löv och tålamod/Tina

    SvaraRadera
  4. FinaTina: sämre sällskap kunde jag ha=) Vi tar med oss en pava vin och sitter där och småbrinner tycker jag!:-P

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!