tisdag 26 juli 2011

Be gone, Wolverine!

Nackdelen med att bli gammal, är att man blir så förbannat SKÄGGIG! I alla fall i min familj.... den enda av den kvinnliga Queen-familjen över 28 som inte är skäggig är Ömma Modren, alla vi andra ser ut som hormonstinna varulvar. Så igår bestämde jag mig för att ta tag i saken- nu skulle mustaschen bort! Jag har nämligen något så lyxigt som en skönhetsbehandlande syster! Hon kokar eget vax- de däringa fåniga remsorna man köper i affären är liksom inget som biter på min skepparkrans, eller för den delen på nåt hår överhuvudtaget på min kropp?- och sliter sen bort oönskad päls med remsor av bomullstyg. Obarmhärtigt, men effektivt.

Men det gjorde faktiskt inte så ont som jag trodde det skulle göra? Och fort gick det med! Nu är det bara underhållet det handlar om..... man får hoppas jag klarar mig utan de två veckorna jag ska ligga i fält- visserligen står det att pincett ska ingå i överlevnadskitet, men nånting säger mig att det inte är för att plocka ögonbrynen?!




This is QfE före....





This is QfE efter.....


Nu ska jag börja arbeta!

6 kommentarer:

  1. This is QfE före....

    This is QfE efter.....

    Jag ser inget skillnad !!! förutom ordet före och efter

    SvaraRadera
  2. Men det låter onekligen väldigt smärtsamt.... ;-)

    SvaraRadera
  3. Snabbt och effektivt is the shit. Jag är typ superkänslig mot allt och min hy skulle typ dö om jag använde något annat än pincett. Men wolverine är ju söt ;)

    SvaraRadera
  4. YES - äntligen!
    Min ensamhet är bruten - det finns tydligen fler här på jorden som har vigt sitt liv mot hårets utrotning.
    Jag går inte en meter utan pincett och en förstorningsspegel, jag ägnar minst 30 minuter varje dag åt att eliminera svarta utstickande (de jäklarna har börjat maskera sig genom att numera vara vita) hårstrån.

    Upp till kamp!

    SvaraRadera
  5. Hahahahahahahahaha!! Du är inte klok på en fläck! Skepparkrans!
    Jag kan trösta dig med att du har en hårig like i Bergslagen med......Kram!

    SvaraRadera
  6. Hahhahah Du är modig du ! Kunde ju varit himla smärtsamt ;))

    Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!