torsdag 28 juli 2011

Leila och jag

Igår hade jag en mysig kväll med matlagning, lite tvätt, promenad med Mumlan och vanlig tv- ni vet sån där tv som SÄNDS via sladden i väggen, inte en film, nätlånad serie eller streamat play: helt vanlig, hederlig tv som man zappar runt bland med fjärrkontrollen. Det ni! Det händer inte ofta för min del!
 
Så jag hamnade framför Leila bakar (bara den grejen.... Mumlan och jag satt och tittade, hamnade framför Leila, konstaterade att hon bakade paj, sen åt vi, diskade, tog en promenad, jag duschade, hängde tvätt och bäddade rent, sen satte jag mig framför tv-n igen, konstaterade att nu bakade Leila flarn... först efter 10 minuter slog det mig att det inte borde vara Leila FORTFARANDE efter sisådär 2-3 timmar? Men det var det. Det säger en del om svenskt tv-utbud och är anledningen till att jag aldrig tittar på tv=) Intet ont om Leila dock. Jag tycker hon är bra, cool, snygg och ett superbra kroppsideal för alla kvinnor- snacka om att vara det ultimata beviset på att man faktiskt kan vara otroligt vacker utan BMI 15! *lite skojigt även att när folk ska nämna kändisar jag är lik så är det alltid Elak-Valerie i gamla Beverly Hills 90210, ni vet hon som var mullig, bitchig och som ingen gillade, och som inte ens var elak med en twist utan bara jobbig, eller Leila Lindholm! Fast i fallet Leila brukar de alltid lägga till "... mest kinderna. Ni har samma rara mulliga kindben! Och håret. Fast om du hade haft långt då. Och så har ni båda så fina ögonskuggor!" HALLÅ! Enda likheten mellan våra hår är att det är av tagelkvalitet, fast Leila har ju stylister dårå...., och det heter inte mulliga kinder, det heter fantastiska utmejslade höga kindben fast med fyllning! Så det så! Och ögonskugga är ingen likhet.... det är en produkt man betalar för. Det är som att säga att nån är lik Victoria Beckham bara för att de har tuttar liksom?!* 
 
Och så dagens QfE-har-tråkigt-på-jobbet-så-hon-hetsar-upp-sig-på-småsaker: Ja ni Sex and the City-brudarna.... kanske dags att inse att ni inte är 20 längre? Och att systerskap är coolare än att trampa ner nån annan? Är det inte det hela serien bygger på? Hela inställningen andas avundssjuka tycker jag!

1 kommentar:

Vassego, här är Pratpinnen!