torsdag 21 juli 2011

White trash-verandan, javisst!

Jag tycker själv att halvtrasiga vita plastpartytält ser ganska trashigt ut. Men ACK så skönt när det regnar!

Vi ville inte ha nåt tak på vår veranda. Delvis för att jag helt enkelt inte gillar tak, delvis för att vi har svårt att hitta nåt takmaterial som funkar ihop med exteriören på torpet, och delvis för att det då skulle ta bort allt ljus in i *det enda*rummet bakom. Men partytält kommer man långt med! På nåt sätt har det blivit synonymt med sommar för mig att smacka upp det slitna, vita plasten (med "jag" förstod ni nästan att jag menade Dr Evil va?) Dock har jakten påbörjats efter ett nytt tyngre, det har ju hänt en och annan gång att partytältet gett sig iväg en och annan middag och även om Björnen är bra på att frambringa ytterst feminina, komiska pipande ljud när han får en liter regnvatten över sig mitt under grillmiddagen och att detta är något som roar hans fru nåt rent ofantligt, så känns det ibland lite taskigt=)

Igår var jag på bloggfika med de här sköna brudarna, Anna Drott och co! Ett ypperligt sätt att träffas om ni frågar mig! Och, om nån mot all förmodan skulle känna igen mig på stan på urval av de fåtaliga bilder jag presenterar i min blogg- hugg mig i rockskörten och säg hej! Jag blir jätteglad, jag lovar! *Annars finns bild i länken. Hon med näsan i kaffekoppen är jag. *


Published with Blogger-droid v1.6.3

1 kommentar:

Vassego, här är Pratpinnen!