torsdag 28 juli 2011

Leila badade aldrig i Genesarets sjö och inte bakade hon det här brödet heller....

Apropå baka, och apropå den eminenta bloggen Mollys hälsoblogg, så kom jag på att det var länge sedan jag visade mitt favvisbröd all-time-high här i bloggen- huvudsakligen beroende på att GI-dioter inte äter så mycket bröd och jag har följdaktligen inte bakat, men nu börjar det ju dra ihop sig till kräftskivetider och då är det här brödet oumbärligt: man snor ihop det, glömmer bort det, gräddar det och det blir fantastiskt! Såna bröd gillar jag=)
 
Åkes eminenta slöbröd (bara namnet säger ju allt- det här kan ju inte bli annat än just eminent?)
 
 
Så för all del, håll till godo och gillar ni det här gillar ni nog Husmorsorna överlag- läs och njut, om inte annat för att ni älskar- för det gör ni väl, det gör väl ALLA?- Emma Hamberg! Ännu ett av mina kvinnoideal får jag nog lov att erkänna.

4 kommentarer:

  1. Det ska absolut testas :-)

    SvaraRadera
  2. Perfekt! Bröd som ska glömmas bort och som är ok även för oss icke-bröd-ätare. Kunde inte bli bättre.

    SvaraRadera
  3. Jag tokgillar Emma Hamberg OCH hennes böcker:) Kram på dig warrior-kvinna!

    SvaraRadera
  4. tack söta för länken, receptet och allt! hoppas att du har haft en bra vistelse där du har varit :)
    ta hand om dig! kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!