tisdag 20 november 2012

Blev ingen veggielåda för mig idag

Mumlan har- på egen hand, eller rättare sagt med hjälp av en klasskamrat- klippt sig en helt fantastisk liten Spiderchick-lugg! Ytterst klädsamt faktiskt, även om jag får erkänna att mamman grät lite blod när hon sa att hon skulle klippa själv....
 
I övrigt är det här vad vädermänniskan *jag VÄGRAR skriva väderflickan!* i TV4 betecknade som en gråfilts-tisdag. Man blir liksom blöt av bara luften ute? Igår åt jag dock min första saffranssemla för i år samt typ 2 kilo frukt. Och halloumiburgare som sagt.
 
Jo... halloumiburgare: det är alltså en heeeelt vanlig hamburgare med sallad, lök, tomat, dressing, ketchup och senap och bröd men istället för kött så klyver man en 200 g bit halloumi på mitten och steker! Fantastiskt gott faktiskt. Så Dr Evil gillade det med, vilket innebär att jag alltså inte har en halloumiburgare med mig til lunch idag... utan fläskpannkaka. Nästa gång blir det dock "fläsk"pannkaka med tärnad halloumi, lite tomater ,lite lök och så vanlig smet på det. Torde också funka!

1 kommentar:

  1. Då ska det nog allt tillverkas såna hamburgare här i helgen:) Kram!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!