torsdag 29 november 2012

Mina vippflirtiga ögonfransar

Jag läste på lite om fransförlängning, och även om nästan alla verkade jättenöjda så var det en del pyssel? Man fick vara ytterst försiktig när och med vad man tvättade bort sminket, ingen fuktkräm på
ögonfransarna, påfyllning upp till så ofta som varannan vecka, osv. Jag pallar inte sånt? Jag vill bara vara vakna och vara snygg typ? Men det är ju halvsvårt just nu (jag försökte förklara fenomenet mig själv
just nu för Dr Evil igår med uttrycket "som att sminka en gris" och älskade honom mer än nånsin för att han vägrade förstå vad jag menade- jag trodde det var för att han låtsades tycka jag är vacker som en dag
trots att jag ser ut som en flygande tunna! Ända tills han lyste upp och sa "Aha-som att sätta aluminiumfälgar på en 740 menar du?" Nu funderar jag på skilsmässa istället...)

Jo jag vet att massor av folk gillar själva medlen, och att det inte är alla som är farliga.... men jag har rätt känsliga ögon, det är till och med så jag har svårt att använda fibermascara eller ögonskugga med för stora glitterflagor i, så jag törs helt enkelt inte, det är inte värt det.

Istället köpte jag en ny mascara- LÓreal Lash Architect 4D, black laquer. Kolsvarta, täta ögonfransar om än inte så långa. Jag är helnöjd! Nu ska jag bara hitta ett par jeans med så kan jag nästan visa mig bland folk!

1 kommentar:

  1. Och nej.... jag vet inte varför texten ser ut som ett fyllo har försökt spela Wordfeud....

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!