måndag 13 december 2010

Veckomatsedel nu igen

Ok gott folk, medborgare och lösa skarn på slättens gator- samt alla mina fina läsare som vill laga mat den här veckan också.... Vi gör väl ett försök till då med veckomatsedel?

Måndag: Raggmunk/potatisvåfflor (beror på hur stressad jag blir!) och bacon.

Tisdag: Lins- och morotssoppa, varm macka. Eller knäckebröd för den som vill- typ jag.

Onsdag: Ostköttbullar med tomatsås, pasta. En sann favorit!

Torsdag: Fiskschnitzel med klyftpotatis och coleslaw

Fredag: WOHO! Teaterpremiär och julfest med mitt jobb! Mumlan får vara hemma och äta pizza....

Lördag: Stekt kycklingfilé med kall majssås och nudelsallad. Majssås är banne mig godare än man tror?

Söndag: Ryggbiff med rotfruktsgratäng (jag fuskar. Alla andra i familjen gillar Icas horribla färdiga potatisgratäng vilket jag INTE gör, så jag kör på fryst rotfrukts istället. Eller den med blomkål. Mumma!)

2 kommentarer:

  1. Den typen av tips hade man haft nytta av då kidsen bodde hemma, nu när det bara är Perre å jag får vi försöka stå ut med att leva på oxfilé, sjötunga och rysk kaviar...

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!