onsdag 8 juni 2011

Edit "Civilstånd" på FB?


Nja. Det får nog vara. De flesta som känner mig vet ju att Dr Evil är typ den bättre halvan av mig redan.

Jag har lite brist på blogginspiration just nu... för lite tid, för lite lust. Det brukar komma tillbaka, jag är inte så orolig. Jag hoppas några av er orkar hänga kvar i alla fall?

Jag kan ju iaf avslöja en sak till jag gjorde i Köpenhamn.... jag bytte INTE civilstånd. Tror jag? Är rätt kass på såna saker, men jag är fortfarande sambo och jag är fortfarande hysteriskt kär i Dr Evil, men numera är jag även förlovad! Våra föräldrar fick läsa tidningen i morse, Blond Beauty läckte jag till för jag kunde inte hålla mig längre, och min mammas jobbarkompis fick hjälpa henne skriva ut annonsen från datorn *min mama is NOT the most tekniska in the värld liksom* så hon vet *och det är jag glad för att du gör Caroline!* men nu blir det väl kanske en smula mer offentligt.

Jag tror egentligen inte på förlovning, jag har svårt med tanken på att äga nån annan och därför märka upp vederbörande med en ring, som ett inbränt ägartecken eller nåt? Det är i varje fall så jag alltid tänkt. Jag har ju även varit förlovad tidigare, till och med gift, med Mollas pappa- en enda lång kamprelation där det var väldigt tydligt för alla andra att vi överhuvudtaget aldrig ens borde fortsatt historien efter första morgonen och där ringen var just ett ägarmärke- ett ägarmärke jag aldrig ville ha och aldrig tyckte om, och jag tror jag glömde ringen/ringarna på hyllan oftare än jag använde dem. Min äldsta och bästa vän, Barbie, bönföll mig kvällen innan bröllopet: GÖR INTE DET HÄR! Men nej då, jag kände att det inte gick att backa och det kanske blev bra när det väl var färdigt- och så var jag skild ett och ett halvt år senare och olycklig i princip fram tills dess.

Nu ville jag. Nu VILL jag. Det här är mannen jag vill bli gammal med, dela allting med, skrattar med och som jag aldrig ens tänkt tanken att det finns ett fortsatt liv utan. Jag kan inte förstå hur jag var hel när han inte fanns och han är min allra, allra bästa vän!

This is da shit. Nu och för alltid.

8 kommentarer:

  1. GRATTIS!!!!Kram till både dig och Dr Evil:)

    SvaraRadera
  2. GRATTIS! Väldigt, väldigt mycket grattis!

    SvaraRadera
  3. Nu när jag äntligen hittat hit blir du inte av med mig ;) Stort grattis - jag blir glad när du skriver att du vill bli gammal med den här mannen och att han är din bäste vän. Jag har inte direkt toppoäng när det gäller parrelationen men när jag ser sånt här tror jag faktiskt att det vore värt att försöka igen :)

    SvaraRadera
  4. Jättegrattis!!!
    Kram från kusinen i Motala

    SvaraRadera
  5. Grattis!

    Underbar känsla, njut av den lääääääänge.... =)



    Kraaaaaaaaam

    SvaraRadera
  6. OMG va har du lurat in den stackars mannen på. =O
    men Grattis på er, han bör ju har fattat vid de här laget =P
    Pöss till er båda

    SvaraRadera
  7. Grattis! Underbar känsla när kärleken får visa framfötterna sådär! :-)

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!