fredag 10 juni 2011

Helg. Händerna upp för det?

Helg. Det tål att skrivas igen känner jag? Helg. Sällan har en ledighet varit så efterlängtad som helgerna har varit för min del sista tiden. Jag är lite trött? Inte slutkörd eller utarbetad, utan mest lite svårstartad och seg, och jag behöver lite pauser i hängmattan. Och rosévin. Det tål också att skrivas igen känner jag? Rosévin!
 
Ett litet förtydligande ang mitt förra inlägg är nog på sin plats, om Odd Mollas lärare: hon är ingen elak människa, hon är nog ingen dålig lärare heller skulle jag inte vilja säga? Problemet är nog helt enkelt att hon ser Odd Molla som en begåvad och gullig liten tjej, och ADHD som en djävulens sjukdom- och då är det självklart inte det Odd Molla har i hennes ögon! När hon skriver de här sakerna i sin utvärdering, är inte det för att på nåt sätt stjälpa oss utan egentligen helt tvärtom: i hennes ögon hjälper hon oss genom att INTE medverka till att Odd Molla får en diagnos! Galet, jag vet. Det finns oerhörda fördomar, och jag orkar ärligt talat inte frälsa världen- jag har försökt förr, och det är som att fäktas mot väderkvarnar. I det här fallet inväntar vi helt enkelt högstadiet och lutar oss tillbaka och njuter av att hon åtminstone har kompisar, och att hon tycker väldigt mycket om sin fröken!Saker är aldrig svarta eller vita, jag har hittills haft väldig tur och mött stor förståelse från skolvärlden *förutom förra rektorn. Hon var ta mig skråen bindgalen!! Det är ju dock en åsikt jag delar med betydligt fler, så det är inte heller en strid jag tänker ta* så vi är ganska lyckligt lottade ändå. Och framförallt- min dotter är högbegåvad och har inga problem att hänga med i undervisningen. Det är mer än vad många andra föräldrar i vår situtation har förmånen att kunna säga, och värt otroligt mycket!
 
Idag blir det kort dag, jag ska på samtal med Odd Molla och sen ska vi köpa bikini åt henne- kan kanske bli en glass på stan med? Min kollega har 130 timmars övertid, jag har 15 timmars undertid så jag väljer att se det som att jag helt enkelt bidrar till att återställa status quo=)

1 kommentar:

  1. Ett glas rosè skulle inte göra ont:) Har inget hemma bara........Kram!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!