onsdag 1 juni 2011

Mitt hjärta i din hand

När ni kom var jag väldigt ung- er sammanlagda ålder nu är mer än vad jag var då, och då är ni fortfarande barn ännu! Jag visste att ni skulle förändra allt, jag skulle bli styrd, kvävd och mitt fria liv skulle bli heeeelt förstört och jag skulle aldrig mer kunna göra nånting jag själv ville och få offra allt jag trodde på- för så blir det när man får barn. Det sa alla.
 
Och så kom ni. Först den ena, sen den andra. Och allting blev förändrat: det blev ljusgrönt och vackert och mycket, mycket större än någonting jag nånsin kunnat föreställa mig!
 
Små, späda barn med hjärtan som elefanter. Jag älskar er.
 
 
 
 
P.S Det är klassfester jag inte gillar. Inte mina barn.

2 kommentarer:

  1. Så rart skrivet - jag blev glad och rörd!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så sant som det är sagt:) Kram!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!