tisdag 14 juni 2011

Vild och vacker

Mitt hår lever verkligen sitt eget liv..... Så fort det kommer till en viss längd, blir det alltid oavsett längd eller styling, en variant av Kitty Jutbring?! Kitty goes consulting liksom! Det är väl rätt ok egentligen, och nu har jag ju bott in mig rätt bra på det uppdrag där jag är nu, men på ett nytt ställe där man ska vara lite proper kan det ibland bli besvärligt=) Blond Beauty har en teori om att man kanske inte kan tunna ur håret vid varje klippning, vilket jag ju gör ända in vid skalpen- det är väl när det växt ut som det lyfter resten av håret kanske? Oavsett vilket så tänker jag gå runt och tralla på Björn Skifs resten av dagen: Vild och vacker….

Idag ska jag skyffla papper, avsluta trådar och förbereda överlämningar. Samt dricka kaffe. Och lyssna på Veronica Maggio och Timbuktu. Och så ska jag äta en jättegod lunch och förhoppningsvis få till en lunchpromenad. Min coach tycker att jag ibland ska stanna upp och reflektera över vad jag egentligen åstadkommer om dagarna, eftersom jag alltid tycker att jag inte gjort ett förbannat dyft när jag kommer hem, men det slutade jag med rätt kvickt: även om jag inser att Outlookbokningar, revisionshantering av dokument och testning av funktioner tar sin lilla tid, så är det inte mätbara resultat för mig, så jag blir bara deprimerad…. Jag gillar när man får ut en PRODUKT, och dessvärre är det ju ont om det i de uppgifter jag sitter med just nu. Det känns som om jag latar mig dagarna i ända mest och jag kan ibland bli avundsjuk på folk med riktiga jobb, eller min gamla bagartid när man kunde räkna antalet bakta *brända* bullar och vara nöjd med sin insats!

Mot kaffeautomaten. Med språng.

 

2 kommentarer:

  1. Smart blondin den där Blond Beauty;) Hon har helt rätt! Kram!

    SvaraRadera
  2. Det låter som om du har ett helt underbart fluffigt hår!!! Skulle kunna gå över lik för att få ett hår som inte är platt som en blöt katt ;-)
    Be proud women!! Och ta en till tur till kaffeautomaten...

    /SuperSara

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!