söndag 12 juni 2011

Urskillning

Vi sitter näst längst bak i en fullpackad kyrka, för en grupp konfirmander på 25 st.

Naturligtvis har jag full förståelse för att det är viktigare att nåns.kusins mosters grannes tremänning ska få plats än att jag som förälder ska få se nånting överhuvudtaget. Inga som helst problem, jag är inte alls upprörd.

Nu ska vi bara vänta på alla förbannade snedseglare som inte kan passa tiden och att kusinernas mostrars grannes tremänning ska få sina osnutna inavlade ungar att hålla klaffen också.

Om jag är kyrklig av mig? Nja, sådär faktiskt.
Published with Blogger-droid v1.6.3

3 kommentarer:

  1. Hahahahaha!! Kram tokstolla:)

    SvaraRadera
  2. Hehe, det är ju som jag alltid sagt - konfirmationen kan man skita i! Okej om man är väldigt troende, men annars är det ju bara en massa skenhelighetsjippon och presenthysterier! =)
    Hoppas det gick bra ändå ^^

    SvaraRadera
  3. Det är ytterligare ett skäl till att inte besöka kyrkan mer än nödvändigt.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!