fredag 17 juni 2011

Enough är enough II

Läste just en statusuppdatering på FB där en av mina f d arbetskamrater, tror inte jag pratat öga mot öga med henne på ungefär fem år, skriver nånting i stil med "grannar, om ni undrar varför tvättmaskinen är upptagen så tyckte jag den var smutsig, så jag sköljer en gång extra så den blir ren. Så ni vet:-P"

Seriöst- FB har gått för långt!!! Det har helt enkelt överträffat all mänsklig galenskap som finns, och jag känner att jag bara har tre alternativ:

1) Ta bort henne från min lista- jag kan bara inte vara FB-vän med nån såååå tragisk? Men hon är snäll (som jag minns det) och det finns ju faktiskt folk som på fullt allvar blir ledsna av sånt?? Det vill jag inte. Det är inte hennes fel, det är samhällets!
2) Ta bort min egen FB. Jag kanske också blir sån efter tillräckligt lång tid??
3) Skjuta mig. Det känns just nu som det vettigaste alternativet. Faktiskt.

3 kommentarer:

  1. Nä, kommer inte på frågan att du tar bort dig! Och håll henne under uppsikt, det kan vara farligt, smittsamt, så låt henne hållas. Hon kanske kvävs av torkmaskinens ludd en vacker dag.

    SvaraRadera
  2. Alla alternativen låter något drastiska.

    Jag vädjar därför till ditt goda hjärta och ha barmhärtighet inför hennes något märkliga beteende (har man alltid alla grannar på sin FB lista???)

    Keep up
    /Carina

    SvaraRadera
  3. Eller alt 4, dölj henne så du slipper se hennes statusuppdateringar.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!