fredag 27 januari 2012

Den mest fantastiska blåbärspajen i världen

  • Blåbär&björnbär i botten
  • Strö över vita chokladpluppar (kolla så det är nötfria sådana!)
  • Strö över Icas variant av Start/Granola (kolla nötterna här med- i flingorna, inte i resten av affären... men i ICAs är det inga)
  • Hyvla över smör
  • Grädda i....tio minuter? I tvåhundra grader?
  • Strö över minimarshmallows
  • Grädda i... tio minuter till? I tvåhundra grader (fortfarande, inte ytterligare)

Ät. Fantastiskt. Och drick gärna mörk rom till. I princip ingenting kan bli fel med mörk rom till.

Det här är en helt fantastiskt blåbärspaj. Det kan faktiskt vara en av de bästa bärpajer jag ätit. Inte skulle jag väl ljuga för er?

Trevlig helg. I morrn ska jag åka bil i flera, flera timmar. Thank you for listening, over and out!

4 kommentarer:

  1. Oooooo maj god vad gott det där lät! Bara för att jag ska hålla igen lite dräller det av mat och gotter i bloggarna! Och vad trevligt du ska ha det i den där hålan vareviga dag;) Ta med dig nåt uppåt-tjack så du inte blir deppig på kuppen....Kram

    SvaraRadera
  2. Men åhåhhh.. slurp! Vill se bild!

    SvaraRadera
  3. Det där är ju bara så fel! Att fresta en syndare som är botfärdig på det viset. Jag älskar blåbärspaj! Tack för det receptet! Kram

    SvaraRadera
  4. Så grädda i totalt 10 minuter alltså eller?
    Men den där ska jag absolut göra, minus minimarshmallows.

    Och nu ser jag att det var graderna som fortfarande var 200. Ok, nu har till och med jag fattat. Over änd out.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!