fredag 20 januari 2012

Våga fråga

Fick den här frågestunden skickad till mig från snyggaste Ting! Och vad skråen.... jag är ju ändå en sjukt öppen människa. Jag har nog redan avslöjat det mesta, så hela den här listan blev egentligen rätt trist?
  1. Vad gjorde du för 10 år sedan? Pluggade. Hade små barn. Gick massormassormassor med promenader. Var pank. Jättepank.
  2. Vad gjorde du för 1 år sedan? Jobbade. Hade stora barn. Älskade Dr Evil djupt och innerligt.
  3. Fem snacks du gillar: är inte jättepepp på snacks faktiskt? Mer än efterrättsmänniska. Gärna kladdiga saker (om de inte är tårta. Fast då är det ju inte efterrätt utan bara.... tårta?) Så möjligen ostbågar?
  4. Fem sånger du kan hela texten till: Woe.... Sjörövar-Fabbe, Bluff och Spark och Tork och Kvark (vad nu den heter på riktigt) Holy Diver, massormassormassor av Iron Maiden-låtar, samt Tage Danielssons Göta Kanal. Fast det är ju snarare en dikt dårå....
  5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär: Betala mina skulder. Betala Dr Evils skulder. Göra en investering till mina barn. Boka en resa till mig och min nära familj och en annan till min extended familj (inte till samma ställe- huvva!) samt generös som jag är köpa en krokodilfarm i Australien till min exman- sån är jag liksom?
  6. Fem dåliga vanor: Blir blixtrande rasande förbannad på nolltid. Säger saker som låter bra i mitt huvud men fruktansvärda när de ramlar ur munnen. Skämtar om allt. Har noll koll på pengar. Äter saker jag egentligen inte gillar men klarar inte att såra den som bakat eller lagat det.
  7. Fem saker du gillar att göra: Äta frukost länge. Se på film. Träffa människor jag aldrig träffat förut. Dricka vin. Sooooooova. Eller iaf få ligga kvar i sängen utan att behöva gå upp.
  8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa: Reklamkläder från mitt jobb- eller nån annans jobb för den delen, t-shirt, mjukbyxor, Onepiece, kort tight kjol.
  9. Fem favoritleksaker: Min telefon. Min dator. Min bil. Min tv. Min man.
  10. Tio personer jag vill se göra den här utmaningen: Det här är ju svårt.... för egentligen vill man se den hos alla? Och jag länkar er inte, för ni vet vilka ni är (och man kan hitta alla i min länkmeny i alla fall, utom en och hon är låst. Låst. Inte blåst. Det är det sista man kan anklaga henne för. Och nån är inte där men vederbörande får träda fram om h*n vill) och en del har redan gjort den....
anna med litet a
Anna Malmborg
Ett dussin pannor
Singelmamman
Heko- igen!
Mamo
Tre Gringos
Oslotigern
Da Fish
CLE Fredagsmailskvinnan

Så där! Håll till godo!

2 kommentarer:

  1. Tusen tack! Jag har precis gjort den, igår tror jag att det var. Hoppas alla hittar den, för mina svar är sjukt spännande och överraskande. Verkligen. Jo då så att...

    SvaraRadera
  2. Hujedamej vad roligt! Listälskaren ämnar göra den nästa gång hon sitter vid en dator o inte teletonen.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!