tisdag 3 januari 2012

Hemmakontoret

Idag sitter jag på mitt hemmakontor för första gången på över ett år! Rätt så trivsamt faktiskt? För mig i alla fall. Medan jag väntade på att min dator skulle gå igenom alla uppdateringar sen sist hittade jag bubbelplast. Min nya roomie vill inte vara min roomie längre....
 
I eftermiddag blir det mer billetande. Det skulle blivit ett träningspass med, men man kan nog lugnt påstå att träningspasset från igår täcker det mesta av min kropp med träningsvärk, så jag tänker slänga mig i soffan ikväll- huvva!
 
Fördelen med den nya placeringen är att det blir väldigt mycket lättare att luncha med folk- men eftersom jag ska köpa en bil har jag inte råd att luncha! Eller jo.... men det är rätt sura pengar faktiskt? Ofta är uteluncher vare sig särskilt goda eller nyttiga, och framförallt är de sällan värda priset. Men lunchpromenader ska jag ta! Kan tänka mig att det kan nog finnas en och annan promenadpolare här på kontoret. *och bara därför ska jag uteluncha idag. Men det är faktiskt på ett av få ställen som är värda priset- en thairestaurang, och fast jag  tycker thai oftast smakar sunk gillar jag faktiskt den här, krispiga fräscha grönsaker och rena smaker i såserna. Riset skippar jag- det är vare sig bra för miljön eller mitt midjemått!*
 
Men sunkkläderna har jag fortfarande på. Vem har sagt att inte ett par långkalsonger funkar under en klänning liksom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!