söndag 22 januari 2012

Tomatsoppa och dagen efter dagen före


Bakfull och stopp i avloppet- inte den bästa kombinationen kan jag lova? Nu, efter ihärdigt rotande är dock det värsta avhjälpt, jag har duschat och sunkar runt i velour medan min ungdoms knep mot baksmälla puttrar i kastrullen och doftar ljuuuuvligt: tomatsoppa. *har inget direkt recept, men vill man göra en liknande kan man testa den här och bilden är snodd som vanligt- det finns måtta på vad jag orkar idag- men jag har egenrostade tomater i min med....* Vad resten av familjen ska stoppa i sig är jag ärligt talat inte så bekymrad över, men jag och Mumlans övernattande vegetariankompis ska i alla fall äta soppa=) Orkar jag framåt kvällen kan ni få bilder från gårdagen där Dr Evil och Björnen står och grillar bredvid Barbies kvarstående pyntade gran ute i mörkret, eller kanske nån bild från sena, sena kvällen där hela gänget bygger burkstaplar.... och man inser att man inte är samma partyanimal som man en gång var när inte kvällens ranson räcker till, så det hela slutar med att man får ta till panten, barnens läskburkar, plastflaskor och till och med överväga konservburkar för att ens nå upp till taket med sin stapel? Så kan det gå på ålderns höst! Så nej, när jag tänker efter ska jag nog bespara er de bilderna med.

Nu film. Och kanske en promenad- en liten, det är snö ute men jag vill ha fetaost till min soppa- och sen mer sunk i soffan. I morrn väntar hysteri när ett antal människor av diverse nationaliteter skall tas emot och tas omhand och värnas om- och det har man satt diplomaten mig på.... :-D

Thank you for listening. Over and out.

3 kommentarer:

  1. Då är vi två som kanske inte är på topp idag. Men som garanterat var det igår!

    SvaraRadera
  2. Tomatsoppa med fetaost låter supergott ju! Och nej, något förbenat partydjur är man inte längre tyvärr.

    Och du. Tack för dina fina kommentar om rysskappan inne hos mig. Jag råkade ta bort den tyvärr för det är någon anonym dom just nu roar sig med att klicka sig runt mellan bloggarna och vara elak och det var den kommentaren som skulle bort, men jag hade telefonen och tryckte fel. Bara så du vet. Kram

    SvaraRadera
  3. Å fasiken - nu blev jag superhungrig kl 10 på kvällen när min dagsranson redan är uppäten :o) Hm - om jag väntar till midnatt blir det nytt dygn :))
    Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!