tisdag 17 januari 2012

Kan om jag vill


Satnam vad jag kan vara effektiv när jag sätter den sidan till? Jag fick gå hem en timme tidigare från jobbet idag för att hänga med Mumlan till sjukhuset *som dessutom som den tappra krigare hon är tagit spruta på sig själv idag!! Hon har ett blåmärke stort som Afrika på låret och höll på att svimma på köpet, men hon grejade det!* och kom därmed hem någorlunda lugnare och mer balanserad på köpet (inte av att hon nästan svimmade alltså... fast helt ärligt börjar det bli lite av vardagsmat det med, jag blir inte ens skakig numera=) Utan av att jag jobbat så mycket kortare.

Sen klockan fem har jag nu alltså:
  • skrivit en engelsk artikel till vår hemsida (jag ooooorkade inte mer minusflex.... enklare att jobba ikapp ibland!)
  • Bakat slöbröd-gott
  • Bakat matbröd- nödvändigt. Januari är in deed årets fattigaste månad?
  • Bakat fröknäcke- GIdiotiskt
  • Lagat dagens middag
  • Lagat morgondagens middag
  • Lagat lunchlådor tills i morrn- tänk att det går att fylla frukostkorvar? Varför har min mamma aldrig gjort det? Eller det har hon nog... annars hade jag nog inte kommit på det
  • Bäddat rent i sängarna
  • Druckit te och slöat
  • Ringt både en syster och min mamma och Baby L
  • Laddat ner en zombieapp till min nya telefon (och som synes en retro camera app med...)
  • Är fortfarande på gott humör?
Kom igen nu- lite cred kan jag väl få? Jag vet att sånt här är rena rama vardagsmaten för effektiva supermänniskor som många av mina läsare är (jag blir helt impad ibland när jag läser om allt folk hinner på en dag eller helg- själv är mitt främsta prio för det mesta att sova...) men det är stort för mig. Jättestort. Och så ger det mig mer utrymme att sova i helgen sen också!

6 kommentarer:

  1. God damn människa vad du har varit effektiv! Och duktiga dottern då! Det är fan inte nån barnlek att hacka spruta i sig själv! Gjorde det i magfläsket x antal gånger under IVF-försöken....Kram!

    SvaraRadera
  2. Effektiv är inte det ord jag tänker när jag läser om din dag. Däremot övermänsklig! Du har all min vördnad. ALL!

    SvaraRadera
  3. HJälp vad du har hunnit med!

    SvaraRadera
  4. Men jösses kvinna! Tur att jag är beordrad vila och att bara göra saker jag blir glad av annars skulle jag få ett totalt röjningsryck av pur skämsighet :) Morgondagens bedrifter blir att tvätta lite - inga rena trosor kvar, promenera - inte jätteroligt men skönt och att prova och fota olika outfits ha ha.
    Du regerar!

    SvaraRadera
  5. Jag skulle vilja ge dig en klapp på axeln, ett gillande leende och säga "grymt jobbat Queen!".

    SvaraRadera
  6. Men jisses människa, rena SUPERWOMAN ju! Tre olika bröd!?! Tror ju knappt det är möjligt. All respekt åt dig så klart. Kram!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!