torsdag 12 januari 2012

Mitt liv som perfektionist

Ajdå. Just nu jobbar jag halvtid som administratör. Det är en roll jag i vissa avseenden tar på stort allvar, t ex tänker jag att det här med adventsljusstakar som står och dräller helt enkelt inte är ok, så jag anordnade just en julgransplundring med anledning av att det idag är Tjugondag Knut. Mycket uppskattat. Förutom att Tjugondag Knut visade sig vara i morgon....
 
Jag tror faktiskt att anledningen till att jag fick det här uppdraget är att jag har koll, är strukturerad, ordningsam och lite av en perfektionist som gillar ordning och reda och att det inte missas datum och saker hit och dit. Det är ju faktiskt vad som utmärker en bra administratör! Nån som säger emot? Typ. Ish.
 
*Dock, faktum kvarstår: det finns ingenting som kan bilda ett led ingenjörer med varsin adventsljustake i handen så snabbt som en skål gratis godis. Så jag är ju smart om inte annat*

1 kommentar:

  1. Ha ha - du är otroligt duktig på att skriva! Godis funkar alltid. Väldigt käckt april-skämt att locka med godis förresten :-)

    Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!