torsdag 19 januari 2012

Mammor får inte säga att de vill vara lediga, men jag gör det ändå.....

Idag är det mjukiskläder som gäller för jag har en helvetesdag framför mig.. .rivstart på jobbet, styrelsemöte i eftermiddag där jag på förhand vet att agendan har en het potatis uppsatt, samt att Dr Evil har vårdnaden om Fantomen idag så det är cykel som gäller i ishalkan. Matlådan har läckt ut i ryggsäcken, min Outlook är späckad med obesvarade mail där i princip alla har en viktig-flagga på sig, och Odd Molla är på stridshumör.
 
Men i morrn är det fredag. Mumlan har beställt taco. Mamman har beställt rödvin. Dr Evil har beställt soffmys. Min kofta kommer från kombodrottningen Lingonberrie *tack och lov är den vit, annars hade jag känt mig som en sån där härmapa som försöker se ut som Mästaren men inte lyckas... den kvinnan KAN det där med färger! Hon lyckas med konststycket att se ut som en blommande vårträdgård mitt i tråkiga kalla vintern!* och jag har redan tänkt ut kombon. Odd Molla åker till sin pappa så-förlåtförlåtförlåt mig O alla mammagudar som finns för att jag säger så här- att vi andra kan få pusta ut och landa lite, och enda planen som finns för helgen är att bli serverad eldad middag hos mästerkockarna Barbie och Björnen. Typ så liksom? Kan det bli bättre?

3 kommentarer:

  1. Du är underbar! Och visst fasiken måste även mammor både få säga att de vill ta ledigt, och vara lediga! Min och din torsdag är visst synkade idag.

    Men imorgon är det fredag och jag är ledig! Hurra, jag ska till Fru Venus hela helgen och bli ompysslad! Och så ska vi promenera. Hurra igen på det!
    kram

    SvaraRadera
  2. Klart mammor ska få vilja ta ledigt! Alla behöver lite ledigt från allt mellan himmel och jord. Heja dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Eldad middag låter underbart! Kanske ska dra igång gasolgrillen ute u garaget i morgon;)
    Vilja vara ledig är nog en önskan alla morsor har emellanåt! Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!