måndag 16 januari 2012

Voltarenvåp! Samt lite roligare saker

Jag HATAR Voltaren-reklamen? Ni vet den där en kvinna kommer in i ett rum där hennes ryggskadade man har målat mitt på väggen, men inte nere vid golvet och inte uppe vid taket- han kan ju inte det för han har ju så ont! Så vad gör mänskan? Jo, hon ger honom en Voltaren så det onda ska gå över.... i nästa scen har han inte ont i ryggen längre och har lyft upp sin våpkvinna i famnen samt målat hela rummet. JAG BLIR UPPRÖRD! Tur man inte har andra saker att reta sig på så här på måndagmorgonen....=)
 
Jag sitter på kontoret idag. Lugn, ro, äckligt kaffe (så jag har te med mig) köttfri måndag så jag ska äta världens godaste spenatlasagne sen, trevlig roomie och kortdag. Livet kunde vara värre *jag kunde ju levt ihop med Voltaren-våp-kvinnan t ex?*
 
Eller jo... jag har en uppgift idag. Jag har fått en award av ingen mindre än Hornsgatans ljuvaste ros! Stort, stort tack och jag rodnar och bockar från djupet av mitt hjärta! Motiveringen löd:

The Queen of Fucking Everything för att du har en stor portion självdistans, skarp iakttagelseförmåga och en lika skarp penna.

Och för att återgälda- varför gillar vi Hornsgatans Ros? Är det för att hon har de snyggaste kombosarna världen skådat? Är det för att hon är vacker som få? Nix. Det är det inte. Även om hon är det och har det. Det är för att få som hon beskriver sig själv och sin vardag på ett sånt sätt så att det känns som att man känner henne, som att man faktiskt suttit hemma i hennes mysiga vardagsrum och delat en flaska vin och därefter promenerat genom Stockholm, för att hon verkar vara en genomsnäll människa som jag hoppas jag förr eller senare får förmånen att träffa!
 
*Ungefär så som jag tänkte på gällande Linda.....och när jag väl träffade henne så VAR det precis så det var med! Det är det som är det coola med bloggvänner- man känner dem fast man aldrig har träffat dem! Och Linda får ingen award nu för hon får banne mig en varje gång jag ska dela ut dem. Undrar varför? Kan det vara för att hon är... Linda?*
 
Jag nominerar följande:
 
VivanDivan- smart, snygg, smal och cool. Man borde hata henne. Men det går bara inte! Läs får ni se.
 
Katinka- en f d OM-bloggerska som bytte adress och då vidgade såväl sina egna alster som mitt intresse. Man bara måste älska nån som har exakt den rätta uppfattningen om hur slö en förmiddag egentligen ska få vara!
 
Septemberflikkan- en blogg jag från början dissade eftersom hon skrev "lattemorsa" i sin presentation och jag HATAR lattemorsor (eftersom jag inte är en själv, utan tillhör the other side, den som retar sig på alla barnvagnar som ockuperar cafér där jag vill sitta och jobba. Vaddå ömsesidig respekt liksom,-)?!) men jag fick bittert ångra mig- det här är en riktigt smart och bra tjej!
  
Heko- inte enbart för hon är min syster, hon är ganska kul också. Men det tänker jag inte säga till henne för då blir hon bara mallig.
 
Singelmamman- tio år äldre än jag men rumpa fastare än en sjuttonåring. Om det så bara är en blogg av vardagsbetraktelser ni ska läsa resten av era liv, så låt det bli denna!
 
Så här gör man alltså.....

Liebster är ett tyskt ord som betyder "käraste" och utnämningen ges endast till bloggar med färre än 200 följare/prenumeranter. När man får utmärkelsen ska man göra följande:

  • Tacka den som gett dig utmärkelsen och länka!   
  • Skriva ner de fem bloggar som man vill lämna awarden vidare till, och låta dem veta det genom att lämna en kommentar hos dem.
  • Till sist hoppas man att de utvalda vill lämna utmärkelsen vidare.
Jag får ta kommentaren sen dock. Blogger bråkar lite just nu?
 
Haf den bästa av dagar! Nu ska jag fika.

4 kommentarer:

  1. Nä men ÅH!!! Gud så gullig du är! Den här awarden ska jag vårda och ta hand om extra mycket. Och nu ska jag ägna massor av tid att fundera på vilka jag ska skicka den vidare till. Jag tror jag vet, men ska fundera ett varv extra. (så kanske jag inte behöver fundera så mycket på jobb ;-)
    Massor av varma kramar!

    SvaraRadera
  2. Åhh, men snälla gulliga du! Vad rörd jag blir. Tack så mycket. Och jag har problem med Volataren och våp jag med. För att inte tala om Ipren då. Den mannen ätr liksom inte att leka med. Tusen tack! Kram

    SvaraRadera
  3. Oj nu är det min tur att rodna och dessutom bli jättejätteglad! Jag kollar just nu på den däringa helmysko reklamen om flygresor där en man står i en tunna full av ålar och tydligen får ett av djuren in där behind????
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Kul med lite bloggtips! De ska jag minsann kolla in!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!