fredag 27 januari 2012

Stalaktiter och stalakmiter

Sitter som bäst och häckar i mitt sovrum. Rörmokaren härjar runt inne i mitt badrum, och efter att ha sett hur det såg ut under min tvättmaskin har jag i skam flytt in hit och tänker gömma mig här tills han gått igen....

Idag är det....dramatisk paus.... FREDAG! Och eftersom jag sitter här just nu samt ska till Molls kurator blir det dessutom en kortfredag. En kort fredag med en skön promenad till jobbet. Och slösysslor där. Kunde inte bli bättre? Eller jo. Fredagen hade varit bättre om jag haft renare under min tvättmaskin....

Är fortfarande lite kollrigt glad över era fina komplimanger igår? Singelmamman- ja jag vet att det hade du. Och jag hoppas farbröderna hängt med de också! Och tack! Frösötös- tack för att du tar dig an en lantis=) Linda- det var nära att jag hamnade i närheten av dina trakter, så helt säker går du inte än, det kan bli fler resor=) Fru Gårman- eller hur?! Vi hade ju röjt da place helt enkelt!

Nu börjar han borra också därute.... herrejisses. Stalaktiter och stalakmiter efter år av smuts *dock vill jag understryka att det mesta av det faktiskt inte är mitt- jag ÄR ganska hyfsad på att hålla undan avloppet? Den förra rörmokaren som var här sa att det var en de mest välrensade golvbrunnar han sett..... men det här är ett jäffligt gammalt hus!* Tror jag fortsätter gömma mig här ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!