torsdag 6 september 2012

På G: Gurksmoothie, Goolagong och Guridik!

IDAG VILL JAG....

...hitta en brun Velvet Goolagong. Jag älskar plysch. Det är som att gå runt i pyjamas hela dagarna!

...läsa juridik. Och bli Office Linebacker. Det borde gå att kombinera?! *youtuba Terry Tate, men se till att ni är ensamma, alternativt har toleranta arbetskamrater. Själv skrattade jag tills det klickade till i käken så kul var det!*

...ha mer gurksmoothie, den var fantastiskt god! Gurka, apelsin, nektarin, en slick vaniljyoghurt och ett ägg. Kära nån så gott!

Om nån av mina fina läsare sitter på en Goolagong eller vet nån som har en, så får ni gärna hojta? Det har varit mitt drömplagg sen.... 2007? Då tyckte jag den var för dyr. Idag inser jag att jag utan att blinka skulle köpa två med tanke på hur OTROLIGT mycket jag skulle använda den.
Gurksmoothie är ju däremot hyfsat billigt (speciellt om man jämför med vilken Odd Molly-klänning som helst....) Det torde gå lätt att åtgärda. Juridik.... är värre. Jag har i dagsläget svårt att se hur jag kan motivera att jag skulle få läsa juridik för min nuvarande arbetsgivare. Om jag av nån anledning inte skulle ha nån arbetsgivare däremot, då blir det nog en sån kurs. Eller så tjatar jag till mig att få läsa det på kvarts fart kanske? Som personlig utveckling? Eller... nåt. Jag får komma på nåt. Ingenting är omöjligt, men kan möjligen ta lite längre tid att lösa, som min gamle far brukade säga:-)

Inser även att jag itne skrivit en rad om fredagens fantastiska bloggträff! Den var i sanning fantastisk? I vanlig ordning glömde jag fota, men det var Annor i mängd och andra jättetrevliga tjejer, en del nya och en del gamla ansikten. O vad jag hade kul, och stort tack Anna och Cornelia för en jättetrevlig kväll *och tack Annas snälla bror för Kerastase-oljan! Den är heeeeelt otrolig och jag är redan av med halva flaskan på Mumlans alla kompisar som fått testa!*

2 kommentarer:

  1. "Mina jag och Fiona"-Marie har en brun Goolagong till salu! Gå in och kolla hos henne! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men den är för liten... jag spanade in den redan hennes förra bloppis:-( Tack iaf, kram!

      Radera

Vassego, här är Pratpinnen!