måndag 14 januari 2013

Rädda Willy

Idag har jag varit på vattengympa.

När jag skickade ett sms till min mamma om att jag skulle gå, svarade hon "Lycka till. Du lär flyta;-)"

När jag testade baddräkten innan (just in case liksom....) var Dr Evils spontana utrop: "Titta, en kompressionsbaddräkt!" Det var det inte. Det var min gamla tjockisbaddräkt som numera är för liten igen.

Väl på plats på vattengympan i min svarta baddräkt kastade de andra strömming på mig och sa att jag skulle göra volter. När jag försökte kliva ur vattnet, drog de tillbaka mig igen, höll mig blöt med hinkar med vatten och mumlade "stackars djur" medan de ringde Greenpeace.

Det är kanske som jag inbillar mig, men jag har en känsla av att jag gått upp i vikt?!


3 kommentarer:

  1. Åh! Tack du ljuva galning! Jag har garvat högt här och nästan väckt hela huset! Precis vad jag behövde, en dos helsjuk QFE! Kram<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. DU! Jag har garvat läppen av mig åt ditt sjukhusbesök idag:-D

      Det värsta med det här inlägget är dock att de två översta punkterna är helt sanna....:-)

      Radera
  2. Ska jag komma och släppa ut dig i det stora havet ,sötnos??!
    Du är ju bara för rolig! Och hur ska detta sluta, du är väl för tusan inte så långt gången!
    Kramar

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!