fredag 13 maj 2011

Firefox och utmaning

Det är nog dags att skaffa Premiumkontor för Spotify... glömde min igång igår- alltså tyst, inte spelande- på datorn och PANG hade 6 timmar tickat iväg. Satnam. Å andra sidan är inte 50 spänn i månaden nån direkt förmögenhet, så det bör funka. Vad gör man inte för sin dagliga dos LOK liksom?
 
Idag är jag tacksam för att veckan är slut. Skulle kunna sova 12 timmar i sträck tror jag? Är det förresten nån mer än jag som tänkt på att allting verkar blomma osedvanligt tidigt? Det är både kastanjer, liljekonvaljer och magnolior igång redan. Kan vi bara frysa här ett tag kanske?
 
Jag antar att det inte är bara jag som har problem med Blogger, men min följdfråga där är: vad har ni för webbläsare? Såväl som på jobbet som i min nya dator har jag Internet Explorer, medan jag i vanliga fall bara använder Firefox, och jag tycker det är ofta man hör problem med än det ena, än det andra och som jag sällan har upplevt (mer än nu då. Men Explorer. Jävla Explorer) Kan nån vänlig Eldrävsfantast därute komma med ett uttalande är jag tacksam!
 
Apropå Spotify så ekar ibland fantasin tom... och eftersom jag konstaterat att mina läsare har osedvanligt bra musiksmak så tar jag gärna emot tips? Dagens utmaning är alltså enligt följande:
 
Skriv tre favoritlåtar (samt artist- jag är kass på att googla) i en kommentar. Kommer ni inte på tre så ta en. Kommer ni på fem så skriv det. Har ni egna Spotifylistor så dela gärna med er. Vem vet- kanske blir det just DIN favoritlåt som får Dr Evil att förtvivlat ta sig för pannan och stänga in sig i sovrummet, samt Mumlan dansa av glädje och Odd Molla att ticsa med läppen nästa gång QfE lagar mat?

5 kommentarer:

  1. Jag säger bara: jag har Firefox och har varit utan blogg hela dagen! Grrr! Jag vet inte ens om detta fungerar eller ej för det verkar vara en rörig "just-skrivna-inlägg"-lista. Hos mig iaf!

    SvaraRadera
  2. Det är fredag den 13:e!!!!

    Helena

    SvaraRadera
  3. 1.Do ya think I´m sexy-Revolting Cocks
    2.Enjoy the silence-Depeche Mode
    3.Bad father bad son-Von Benzo

    Några favvisar! Revolting cocks-låten är bara bäst!! Kram

    SvaraRadera
  4. Jag kör firefox hemma o explorer på jobbet. Men blogger försvann på båda OCH på telefonen (va fan har man därigenom?). Hade inte ens reflekterat över att det var fredag den 13e det hände förrän jag läste det här ovan i kommentaren. Fasiken vad komiskt!

    Tre favoriter... Hm.
    1) Arlandia - FooFighters
    2) Breaking up with god - The Ark
    3) Jungle love - Steven Miller Band

    SvaraRadera
  5. Här kommer 2 låtar som jag ständigt återkommer till:
    1. Skunk Anansie - Charlie Big Potato
    http://www.youtube.com/watch?v=xEp8yJPjedU
    2. Tool - Schism
    http://www.youtube.com/watch?v=UhjG47gtMCo

    en tredje är svår. Det finns så mycket bra!
    Jag tar denna på ren slump:

    3. Royal Republic - Tommy Gun
    http://www.youtube.com/watch?v=A0kDM4R-jJc&feature=artist

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!