onsdag 4 maj 2011

Sleeping beauty- not

Jag gick och la mig 21.45 igår, helt slut. Från föräldramöten, jobbfikor o dy har jag fått lära mig att 21.45 är en helt normal tid att gå och lägga sig även för en vuxen människa för att sedan sova till klockan halv sju-sju- för mig är 23.15 mer normalt, med uppgång kl 06. Somnar gör jag sällan före midnatt. Vet inte varför, har aldrig behövt sova särskilt mycket och lider oftast inte nämnvärt av det heller, men igår var jag som sagt helt utpumpad och skulle lägga mig tidigt. Dr Evil släckte lampan vid cirkus kvart i elva. Kvar låg jag. Och låg. Och blinkade. Och tittade i taket. Och vred mig. Och vände. Sista gången jag kollade på klockan var hon 01.10. Men sen somnade jag- och drömde de mest underliga grejer *dock inte mer underliga än min dotter, som drömde om homosexuella vampyrer som blev mörkgrå av att dricka för mycket blod…. Och hennes enda fundering över den var hur söta gayvampyrerna var!* Hur dags går ni och lägger er? Eller mer relevant, hur många timmars sömn behöver ni för att fungera? Ca?

Idag ska jag luncha med Blond Beauty, och hoppas hon kan lösa det här med vädret. Blond Beauty ger sig nämligen sällan förrän hon fått som hon vill *på ett positivt sätt* och har väldigt kreativa lösningar på saker och ting- är det nån som kan fixa tillbaka solen så det är hon! Och även om hon inte löser vädergrejen så är hon en ypperlig ljuspunkt i vilket fall som helst.
Jag KAN ha hittat en dator jag gillar. Kanske. Håll tummarna. Så jag kan börja läsa och kommentera hos er igen (läser gör jag hyfsat, iaf de vars adresser ligger i telefonen sen gammalt). Det enda riktigt, riktigt störande jag förlorade var alla mina bokmärken, där jag först för ett halvår sen blev så duktig så jag började spara dem som Google-bokmärken istället, samt *gråter blod* diagrammet över min viktminskning... Jag har ursprungsvikt och -mått uppskrivna på papper, men inga däremellan? Det känns riktigt, riktigt trist. Det hade varit kul att ha trots allt?

5 kommentarer:

  1. Håller tummarna att du hittar en dator snart.
    Hahaha, hur länge jag måste sova ? Tja, som en spädis... typ 8-9 timmar. Å jag somnar bara jag blundar :-)

    SvaraRadera
  2. Köp den där datorn nu! :) Hoppas det är en mac...!

    SvaraRadera
  3. Vi har apple-fierat hela huset, kan rekommenderas. Jag behöver sova som du ungefär, från midnatt till sex, lider inte av att inte få sova 8 tim. prick. Men så mellan varven kan jag sova 12 tim. i sträck, bara för att kroppen säger att det ska vara så.
    Helena

    SvaraRadera
  4. Skulle nog behöva en sisodär 8 timmar sömn. Kan väl tillägga att det sällan blir det. Har så jävlans svårt att komma i säng. Skyller på BB;) Kram

    SvaraRadera
  5. Ca 7 rimmar är ok för mig.
    Igår var jag aptrött och la jag mig kl 21.30. Sov som en baby till kl 6 imorse.;)

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!