torsdag 12 maj 2011

IN YOUR FACE WII FIT!

När min dator kraschade försvann hela mitt viktdiagram... alla kilon ner, alla mått och hela diagrammet- så sorgligt! Så motivationen försvann lite, jag har inte vägt mig alls på typ nästan en månad. På den månaden har jag rest en massa med tillhörande rstaurangbesök, det har varit påsk, jag har varit hos svärmor och jag har inte satt min fot på gymmet mer än två gånger. Det var därför med stor vånda jag ställde mig på Wii Fit-brädan för en invägning igår.
 
Och jag hade gått ner 2 kg! Jag har äntligen gått från Obese till bara Overweight!! Screw you Wii Fit! Och när jag skulle dra på min Odd Mama-kjol i morse, som jag redan flyttat in knapparna typ 10 cm på, fick jag ta till ett skärp för att hålla den uppe=)
 
Jag må ha fuskat, men jag har tydligen fått in bättre vanor och en bättre medvetenhet om vad jag stoppar i mig. Det är åtminstone ett steg på vägen. Så jag passade på att sätta en ny målvikt: 9,5 kg kvar till dit- hänger ni med?

6 kommentarer:

  1. Ja, jag vill, MEN inte kroppen! Jag kör LCHF, GI you name it, lufsar i skogen, lyfter vikter och går raskt med hunden. Det har inte hänt någonting med vikten sedan 23 mars, inte ett gram! Vad gör jag för fel? Nu är det bara en tidsfråga tills jag sitter och tröstäter.

    Helena

    SvaraRadera
  2. Helena: Been there done that- och det är så SURT! Det är just det där med att hitta sin grej, men man får ju leta så förbannat på vägen dit?!

    Antar att vi får glädja oss åt att du har en välmotionerad vovve iaf...Jag håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
  3. Jamen GRATTIS!!! Jag hakar på med mina mål. Till att börja med under 70 kg, sen bara overweight på wii, vad nu det kan vara för vikt. Det visar sig! :)

    SvaraRadera
  4. Jag hänger på, måste absolut ner mina sista två kg. Eller nä, måste är fel sagt, jag vill. Go girl go! Du är grymt duktig.

    SvaraRadera
  5. Ja, jag vill, men det händer ingenting! Jag kör med LCHF och GI, jag gymmar, tränar och går raska promenader med hunden, men nej, vågen står still.
    Vad gör jag för fel?? 1 kg åtminstone, please.
    Jag vill gå ner 10 kg, sedan är jag nöjd, tala om för mig vad jag måste göra. Jag är karaktärsfast och besluten, men om det ska vara så här börjar jag proppa i mig godis och glass.

    Helena

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!