måndag 30 maj 2011

Rätt mundering är typ a och o....

En skojig helg med skojiga människor, bra väder och ett beslut: det blir en gasolgrill!! Dock har jag kollat på ett gäng, och min plan om flera brännare, kokplattor och hela konkarongen får nog bli nästa sommar- det är ju gigantiska AS det där! Jag ska börja med en skitgrill för 500 spänn, och funkar fenomenet blir det en stor nästa sommar. Det enda jag behöver för att använda skitgrillen att koka potatis på *med skitgrill menar jag en mindre samt billigare. Jag tänker fortfarande ha en stadig grill- bara inte gigantisk!!* är att komplettera med en bra järngryta så funkar det ändå. Och bra billiga järngrytor finns på Bruket där svärpäronen bor- tada!!
 
Ett intressant fenomen som aldrig upphör att förvåna mig är hundägare. I min stad bor jag hyfsat nära centrum- det är lite drygt en kilometer och det räknar jag som någorlunda nära stan. Jag bor alltså INTE mitt i en skog. Jag bor en bra bit från grönområden större än en handflata. Det finns visserligen träd och en liten, liten skogsdunge, men slingan runt nämnda skogsdungen är på sin höjd en kilometer. Trots detta möter jag varje morgon ett antal hundägare iklädda full mundering- cargobyxor, en liten dinglande canvaspåse i en hake som jag antar att man har godis i, huvtröja med nåt käckt tryck typ "Svenska Kennelklubben", "Agronom Agility" eller annat seriöst, samt den obligatoriska kepsen. Missförstå mig rätt- det här är säkert en alldeles utmärkt mundering för hundpromenader när man är ute och tränar sina hundar i terräng, går långpromenader eller rent allmänt rör sig i områden där bättre skor och rejäla grejer krävs. Det blir dock lite löjligt på en gräsmatta 200 meter från Domkyrkan, så nära stan man kan komma utan att lägga sig på stortorget.... Det ÄR faktiskt ganska skrattretande? Vem som helst ruskar på huvudet åt folk som går ut med hunden i stilettklackar, men det här är banne mig ungefär lika tragiskt. Och det skojiga är att jag bara möter de här människorna på precis den här cykelvägen (oavsett tidpunkt skall tilläggas) men ingen annanstans, trots att jag rör mig på betydligt större delar av det området.
 
Idag blir det lunch med mina bästa brudar (sorry Eric. Men du har förbaskat snygga ben, så du räknas in där!)

1 kommentar:

  1. Du kan få våran gamla gratis:) Den ser visserligen ut som ett tårtpapper i botten men det kan väl din ingenjör-man laga;)Kram!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!