måndag 2 maj 2011

Makabert

JAG MÅSTE HA EN DATOR! Jag är helt lost utan, jag kan inte läsa bloggar som jag vill, jobba med saker som jag vill, lyssna på vilka ljudböcker jag vill, se vilka tv-program jag vill (jo jag vet. Jag köpte just en ny tv, men den ser ju mina barn på- ska jag se på tv får jag göra det via play i datorn=) Jag har snälla barn, de flyttar på sig om man ber dem, men ändå. Det skulle bara vara ännu en grej att bråka om) och jag kan inte spara ner vilka dokument jag vill eller lägga vilka bokmärken jag känner för. Jag FÅR låna min mans dator, men en dator för mig är lika privat som en plånbok eller skrivbordslåda: jag har inga problem med att han lånar min dator där alla lösenord ligger förinställda och allting ligger cachat så man kan se varenda liten sida jag varit inne på, men det känns jättekonstigt att låna hans? Och att spara ner saker på den känns inte alls bra. Jag måste alltså ha en egen. Prio 1 den här veckan. Efter allt annat vill säga....
 
Valborg var bra. Fint väder även i kustlandskapet, vilket jag kommer få äta upp eftersom jag alltid annars klagar på vädret hos svärisarna. Jag har faktiskt kunnat sitta ute och läsa bararmad i trädgården där för första gången sen 2006! Mumlan fick sina konfirmationspresenter i förtid, och blev mäkta lycklig över något så otippat som ljusstakar. Jättefina, och faktiskt en mycket bättre present än standarden gudhjärta (som hon förmodligen gråtit blod över om hon fått)
 
 MEN! Ibland får man se det mest underliga saker.... Dr Evil och jag tog en liten promenad i söndags förmiddag. Mitt i skogen står en husvagn, i sådär skick. Eftersom vi är tämligen nyfikna av oss, så tittade vi naturligtvis in genom fönster- och får se ett huvud som ligger på sätet!!! Sjukt. Mycket sjukt. Frågan är ju vad det är för nåt? Dels husvagnen i sig, men även huvudet? Dr Evil gissade vildsvin (utifrån att husvagnen var en gammal jaktstugesubstitut) och jag en häst (utifrån ett Gudfadern-scenario) Jag har banne mig ingen aning. Varför skulle nån ställa en husvagn långt ifrån ära och redlighet- en husvagn utan tak och dörrar som inte går att använda- och lägga ett avhugget huvud i?? Öööööh? Är det bara jag som hör två gifta kusiner spela banjo i bakgrunden?

4 kommentarer:

  1. Usch och fy! Även jag vädrar banjospel här.....Kram!

    SvaraRadera
  2. Men coolt! Tog ni hem huvudet? Det hade jag gjort, tvättat det och haft det på skrivbordet på jobbet.

    SvaraRadera
  3. Aaaa Vildsvins skalle....

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!