torsdag 26 maj 2011

Minimarket och gasolgrill

Snacka om att det är accessoarerna som gör det! Idag *fast jag skriver det här igår som "förinlägg", men jag har ju redan testat outfiten eftersom jag lägger fram kläder dagen innan. Duuuuh liksom. Så det gills som idag. Frågor på det?* har jag en reabyxklänning från Indiska, reaspetstights från Gina Tricot, 10 år gammal jeansjacka inköpt på Myrorna och, som kronan på verket och nu kommer vi till poängen, mina nya Minimarket-skor! Och helt plötsligt ser jag nästan välklädd ut, trots att jag egentligen är en snål luffare! Tada!
 
Jag fick alltså köpa mina drömskor till sist... för 500 spänn på Blocket. "Slitna, därav det låga priset". Josåklart de är använda: säkert 10 gånger varav 90 procent av tiden inomhus. Det här är nog ärligt talat mitt bästa fynd nånsin tror jag!
 
Fick kommentaren igår vad det är för jäffla jobb jag har- typ fas 3 eller? *Ingen fara Helena, jag ser själv när jag läser inlägget att det ser precis så illa ut så jag skrattade rätt gott=)* och just nu är det lite så.... det är levererat nästan allt, snart slut på uppdraget- i varje fall ingen förlängning påskriven- det drar mot semestertider, alla *utom jag. Jag är latast i den här kommunen* har runt 80 timmars övertid på flexkontot och vi är ärligt talat helt slut. En skön, avslappnad känsla börjar sprida sig på kontoret och det är rätt trevligt faktiskt? Det jag egentligen gillat mest med det här uppdraget är just de tvära kasten- från kaos till orkanens öga hela tiden, ena dagen sitter jag med fötterna på skrivbordet och korrekturläser och nästa är jag mitt i händelsernas centrum ute på site och håller hårt i både hatt och sydväst. I like it helt enkelt=) Ska bli jättespännande att se vad jag gör efter det här!
 
Nu till en brännande *aaaaahaahahahaa jag dör. Brännande. Ni fattar va?* fråga: gasolgrill eller icke gasolgrill? Jag vet att Linda köpte en häromdagen - räkna iskallt med att jag bjuder in mig själv på provsmak om jag har vägarna förbi=)-  men jag har själv ingen som helst erfarenhet av gasolgrilll, eller grill egentligen överhuvudtaget? I sommarstugan har vi en murad, pytteliten som blir jättevarm och som egentligen bara funkar till korv och saker som ska brännas på snabbt, men till saken hör att jag har ju heller inget egentligen kök i sommarstugan, så jag hackar, skalar och sköljer allting ute och skulle gärna laga allting ute med och inte på en ranglig kokplatta, och då lär ju gasol vara da shit? Dessutom, mitt bästa argument av alla: med en gasolgrill slipper jag både styvfar och svågers besserwisser-grillar- bäst-som-grillar-mest hängande över axeln för ingen av dem har nån sån=)
 
Så vad säger ni? Gasogrill- för eller emot?

5 kommentarer:

  1. Jag är omvänd! Våran grill har tre brännare, varav en med platta över så det går att koka saker också:) Och så går det fort! Hur ofta kimmer man inte på att man ska grilla när man redan är hungrig? Brukar sluta med halv hysteri och hungriga ungar som skriker och snudd på skiljsmässa;)Kram!

    SvaraRadera
  2. Har gasolgrillen en kokplatta också kan jag ju se den som fördel. Annars har du min åsikt om grillar här:
    http://ostadigt.blogspot.com/2011/04/grilla.html

    SvaraRadera
  3. Jag personligen har tre stora as till Weberkolgrill ^^ Den ena dock med en gasoltändargrej undertill. Awesome!
    Viktigt dock att man faktiskt inte grillar med kol utan med briketter. Jag blir förbannad ända in i själen när fint kött kremeras för att dårarna som grillar envisas med att köpa och använda sitt sketna kol.
    Grillning for president!!

    SvaraRadera
  4. Gasolgrill? Whaaaa-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha!!!

    ...

    Oh förlåt. Var du allvarlig?

    SvaraRadera
  5. emma: Det går alldeles utmärkt att grilla med kol, men det kräver lite mer koll eftersom det har en kortare och lite mer intensiv brinntid. Det där med att kremera kött är nog mer ett problem med oförstånd hos grillaren.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!