lördag 7 maj 2011

It only hurts when I laugh

Jag har köpt en ny dator nu! Igår! Fast den är visst trasig, så jag måste lämna in den på måndag.... fast den går att använda- den bara låter för jävligt. Jag tänker ha den med mig och slita på när jag åker tåg i morrn (10 raka poäng till den som kan gissa vart jag ska!! Va? Göteborg säger ni? Huuuuur kunde ni gissa det....) och behöver inte ens oroa mig för att den ska bli förstörd av SJs skakande....

Finns dock en solklar poäng med Göteborg för en gångs skull: den här gången har jag fått till en dejt med en vacker salsadansande sköning till brud som jag väldigt sällan får träffa! Förutom att vi bor 30 mil ifrån varandra är jag hemmakär med rejält behov av spejs och en tämligen fartfyllt liv, hon bor i en tvåa, är pälsallergiker och gillar lugna fina dagar när man filosoferar på ett fik varannan timme.... nej, vi går inte så bra ihop egentligen. Men vi har trots det hållit kontakten i 15 år och jag är glad varje gång vi faktiskt kan få till att vi ses- som nu!

I morrn ska Dr Evil springa en halvmara. Eller ja, jag gör ju så klart också en insats i sundhetens tecken och visar att jag är intresserad av friskvård: jag tänker köra honom dit. Och sen tänker jag hämta honom de två milen bort. De två milen tar jag bilen. Hade det inte varit för att jag ska köra nämnda bil i morrn hade jag tagit en whiskey till, men sund och ståndaktig som jag är så nöjer jag mig med en nu. Allt för hälsan liksom! Fast lite för hälsan är det trots allt... jag dricker whiskey för en nära familjemedlem som inte får dricka whiskey så ofta och så mycket numera pga kroppsliga krämpor trots att det är det bästa h*n vet, men idag hade h*n tillbaka glimten i ögat igen och solen bröt igenom molnen! SKÅL för det!

I morrn på tåget kommer jag även läsa igen alla era bloggar och försöka kommentera igen lite (med min vanliga tåg-tur så lär det inte finnas nåt nät på tåget.... har glömt att kolla vilken sträcka jag åker. Men jag kan ju ta mobilen och surfa med- långsamt men det går!)

1 kommentar:

  1. Ska du till Göteborg din lyckos;) Menar du att du köpte en trasig dator, vilken jävla otur.....Kram!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!