tisdag 3 maj 2011

Ride on, ride on everybody, det här är Svullo!

  • Yllekofta- check
  • Strumpor- check
  • Vantar- check
  • Snökedjor till cykeln- not check men det skulle banne mig behövas!
  • Antidepressiva- se punkten ovan
Idag ska jag på coachning! En dam som ska öva sig på att coacha människor till bättre livsval ska använda mig som försökskanin... och det ska väl gå bra. Jag gillar att vara försökskanin. Sen att jag är totalt obstinat och aldrig lyssnar på andra människor och ändå gör som jag vill- det är ju en annan sak, men det var just det jag tänkte den här damen skulle få hjälpa mig med? Typ växa upp sig lite kanske... Annars är min favorit en gammal pluggkompis som blev kallad på intervju och i det sista urvalet fick göra ett personlighetstest på cirkus två timmar. Efteråt skulle hon och rekryteraren gå igenom resultatet. Vid punkten "Du är  analytiskt, för att inte säga starkt ifrågasättande lagd" förstod Anna inte alls vad rekryteraren menade: Amen hallå, vad säger egentligen det där testet om mig som person? Vad är egentligen tillförlitligheten, hur är den beräknad och på vilka faktorer? Touché.... *minns faktiskt inte om hon fick jobbet eller inte, men i vilket fall fick hon ett annat bra jobb, så det löste sig bra ändå till sist=)*
 
Jag känner mig lite motarbetad av det mesta just nu? Det är inte mycket som går som jag villl, och jag funderar över både det ena och det andra i tillvaron. Största stötestenen är nog mest om jag ska göra som jag vill, eller om jag ska göra så det blir genomtänkt. Det är mycket nu. Och inte blir det bättre av att fara fram och tillbaka som en plockad höna- jag är en hemmagris, jag trivs bäst i min egen stia och med mina egna saker omkring mig, hotell är inte en av mina favvislocations och inte ens frukostbuffé kan uppväga det faktum att jag aldrig vet vilka tv-kanaler jag kommer somna till den här gången eller vad tvålen kommer lukta eller om jag får en sjujävla hög kudde nu igen! *och nej, jag tänker inte ta med mig min egen kudde. Jag är 37 år, nån måtta får det banne mig vara på snuttefiltandet! Dessutom GILLAR jag att gnälla, så det så!*
 
Lunchlådan idag bestod av en fantastisk GI-lasagne med zucchiniplattor- otroligt gott! Nu ska jag hälla i mig ett par muggar riktigt varmt kaffe- eller iaf så pass varmt som nu automaten presterar....- och jobba på. Ride on everybody!

2 kommentarer:

  1. Jag gjorde som du sa! Gud så gott det var. :-) Ja det är mycket här med. Tyvärr, och inte heller jag får riktigt till det som jag tänkt. Men jag tror i mitt fall att det är jag som inte lyssnar på mig själv. Ha en fin, om än lite kall, dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas saker och ting lättar upp för dig:) I bland är det bara för mycket! Sköt om dig stumpan:) Kram!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!