fredag 23 december 2011

Ett litet julefridsrim....

Min kollega skickade just ut ett julrim till hela avdelningen! Eftersom jag alltid måste få sista ordet, skrev jag ett eget julrim. Insåg dock rätt snart att jag nog inte ska skicka ut det... så ni får det istället.
 
Snön existerar inte överhuvudtaget

Köttbullarna blev i saltaste laget

Granen är inte grön, snarare gul

Personligen satsar jag på att bli full i jul!

 

Affärerna är ett enda inferno

Har vi is hemma? Jag satsar på Pernod!

Jag pallar helt enkelt inte med allt strul

Nu är det jag som ska vara full under jul!

 

Har sagt till barnen att Tomten är död

Han extraknäckar på Saab till sitt dagliga bröd

Om jag lider, varför ska de få ha kul?

Seriöst- nån mer som vill bli full i jul?

 

Ålen är utrotninghotad och jag har nötallergi

För mig är julen en enda stor fobi!!

Min julklapp kommer ändå vara billig och ful!

Gott Nytt år på er, vi ses först då- ty jag kommer vara full i jul!
 
P.S Jag hatar inte julen egentligen... please have in mind att jag är en av de 8 av 45 som är här och jobbar idag?  Liiiite bitter kan jag väl få vara? Och jag skrev det på typ 7 minuter? Ta det med en nypa salt, en mugg glögg och en pepparkaka:-D God Jul!

5 kommentarer:

  1. Jag älskar Julen - julen 'el massé' liksom.
    Önskar bara att jag fick lite jullov, då vore julen fulländad.
    Nu har jag inget jullov men önskar som sagt att jag hade.
    Önskar också att jag till nästa år är fast anställd och kan lyxa till det med ledighet under alla mellandagar - wow.

    Har ingen aning om vart Boss:en köpte dockan men lovar att kolla, när han nu kommer tillbaka från sin ledighet...

    Julekram
    /Carina

    SvaraRadera
  2. Hahaha, åååååå vad du är bra!!!

    SvaraRadera
  3. Mohahahahaha få hoppas för din skull
    att Dr.Evil kör på julafton.
    Mohahaha

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Du är ju så jävla rapp i käften så hälften vore nog;) Kram på dig din toka! Och ha en fin julhelg!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker den är underbar! Och jag hatar julen, litegrann, när mina tonåringar gått till sin pappa. God fortsättning! Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!