torsdag 29 december 2011

Glitter and glamour it is....

Vi har lite av en intressekonflikt hemma..... När Dr Evil väl fått fram julen, vill han inte ha bort den. Han gillar sin egendekorerade *nix. Vi har inga småbarn hemma längre- men väl en ingenjör!! Det är ungefär lika illa i dekorationsväg....* julgran och tycker den ska stå till tjugondag Knut- minst!

Kompromissen just nu är jag "julat av" det värsta, men jag fick INTE på några som helst villkor ta bort ljusstakarna. Snyggt va? *här skulle det varit en bild- OM NU MIN FÖRBANNADE MOBIL VELAT SAMARBETA!! Jag har en ny mobil om två veckor. Då kommer det mer bilder också*

Annars är det nyår som gäller.... jag har lovat mina barn glitter och glamour! Samt hummer. Moll har tjatat om hummer vartenda år jag kan minnas, men antingen har vi firat med hela min storfamilj- och det blir mååååånga humrar det!- eller med Mrs Metals familj- vilket fortfarande blir mååååånga humrar- eller med Dr Evils föräldrar- vilket blir INGA humrar. Men i år är vi hemma, och med bara Mr och Mrs Metal som gäster utan barn, så då kan det ju bli lite lagom. Frågan är dock: hur tillagar man hummer? Vi pratar alltså frysta, opretentiösa varianten, men den ska väl fortfarande serveras på nåt vänster? Varmrätten blir hjort med potatisgratäng, stekt svamp och bacon samt rödvinssky, och efterrätten Rocky Road deluxe med lakrits (min och Mrs Metals favoritgodis. Vad de andra tycker är vi i det här läget inte så intresserade av?) och jag är lite begränsad av att maten inte får innehålla ägg, nötter, gluten eller laktos. Häpp! Det ni=)

Ja just det. Chokladfondue med frukt till kvällssnacks. Det får faen i min duga till mina ungar!!

2 kommentarer:

  1. I morse när jag gick tänkte jag precis på att jag skulle kunna plocka ihop julen nu. Men granen är grönn och grann än så länge så den kan få hänga med. Och sen har jag bara en tomte, den kan också få vara kvar.
    Lyxig middag tycker jag det låter som!

    SvaraRadera
  2. hehe... jag hade plockat bort rubbet när han sov....(är jag singel eller ??) Du får upprätta bestämmelser ang julborttagandet & få det dokumenterat. Gör detta en dag då han är from som ett lamm haha. Gott nytt glamoröst& lyxigt år :-)

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!