lördag 31 december 2011

QfEs årskrönika 2011- den nakna sanningen om ännu ett år till handlingarna

Mitt år- i ord och bilder!!

Januari körde jag GI så det stod härliga till, träffade en trevlig donna långt ute i obygden och blev redaktör.
Februari grät jag lite på alla hjärtans dag, gick otippat på bandy med världens bästa Singelmamma och några riktigt coola farbröder samt körde på allvar igång med veckomatsedlar- något som visade sig bli en otippad succé för mitt lilla bokstavsbarn.
I mars bar vi rosa för Sanni Bus söta lilla killes skull samt kramade ingenjörer på deras egen dag, gick på tjejfest hos Jessikicka trots att jag hade fucking GIKT!

April april.... då var jag på Hoffmaestro, firade födelsedag och reste alldeles, alldeles för mycket. I maj upptäckte jag kinesisk koppningsmassage, hittade ett avhugget vildsvinshuvud i en utbränd husvagn i skogen plus reste ännu mer.

I juni... förlovade jag mig. Samt gjorde en helvetisk massa pannacotta.
Juli tillbringades vid min nya grill, eftersom vi inte hade råd med nån semester pga sjuka kissar. Sen ryckte jag in i lumpen och sköt en massa AK4a!

I augusti upptäckte jag True Blood. Det är banne mig det enda jag minns av den månaden?! September likaså. Den var ett töcken. Men jag åt ost och jobbade alldeles för mycket i alla fall.
Oktober missade jag och Dr Evil swingersveckan på Maxi och införde köttfri måndag efter inspiration av Suzan. Och så skällde jag ut en stackars renhållningsarbetare också. Rackarns pinsamt.

Hela november letade vi bil. Jag hade tandvärk och blev återigen påmind om vilka fina, fina vänner jag har. December började med ett rejält rockwedding med snygg-Anna och snygg-anna. Jag drack mängder av glögg, försökte få till julstämningen genom att bygga pepparkakshus och köpte julklappar till mig själv.



Gott nytt år alla fina, fina därute. Jag är glad att ni orkar läsa min rappakalja. Stor kram till er alla!!

9 kommentarer:

  1. Nej men vilken rolig - och lagom lång - krönika. Ska försöka rensa luddet ut hjärnan och härmapa dig :) Ett särdeles Gott Nytt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. haha, jag började min årskrönika redan igår kväll, men , ja som du såg har det nog mest varit hjärnsläpp här haha. Gott nytt 2012 & merci för najs läsning !

    SvaraRadera
  3. Snygg-anna, jo jag tackar! Så mutan kom fram märker jag. ;-)
    Rolig summering! Gott nytt och hoppas du får ett hejdundrande tvåtusentolv!

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år till dig M! Hoppas vi ses fler gånger under 2012! Kramar

    SvaraRadera
  5. Vilken bra krönika!! Måste nog härma dig lite :-)

    Tack för året som gått, du har en superbra blogg! Ha en kul kväll, en bra avslutning och en skön start!

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Kanon-krönika! Och fan vad ett år går fort! Synd att vi inte kan träffas i obygden nästa helg....Kram och Gott nytt år!!

    SvaraRadera
  7. Haha... Crazy härligt och vilket flyt sedan då! Hoppas 2012 blir lika händelserikt och Gott Nytt också minsan! Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!