onsdag 21 december 2011

Julen är räddad!

Tro det eller ej- två kräk hos veterinären med sammanlagda 3 medikamenter varav en kur går under 30 dagar gick på 1500 spänn prick! Nu är ju femtonhundra heller inget man vill lägga precis innan jul- men jag hade DEFINITIVT räknat med värre så vi nästan hoppsade ut från veterinärkliniken igår!
 
Jag har ju som bekant jagat julstämningen i år.... den har inte riktigt infunnit sig? Trots varenda julprogram som finns på tv- både Ernst och Jamie Oliver- trots testade godisrecept- saffransfudge från Livet i byn som senast, fantastiskt god!-, hur mycket julmusik som helst- hör jag O Helga Natt en gång till välter jag den förbannade julgranen!- och trots massivt tänkade på julklappar- köper den sista idag-  blir det inte riktigt bra? Jag får inte till det? Men nu börjar det landa tror jag. I och med det enkla faktum att jag faktiskt skiter i det? Vi har gran, jag har gjort julmat- till och med fucking köttbullar för första gången i mitt liv, min lilla familj älskade dem men jag tänker INTE ge mig in julköttbullsfajten i min storfamilj; visserligen är både min mamma och min syster mindre än jag, men vad gäller kampen i äran och prestigen kring det här med köttbullar är de faaaaan inte att leka med!- vi har gjort massor av godis och vi har mer glögg än vi får plats med i skåpet, även om det börjar ljusna lite, men uppenbarligen har det inte hjälpt. Och det BLIR jul, vare sig jag fixar eller inte. SÅ nu ger jag upp- och då börjar det faktiskt kännas lite bättre.
 
Jag har även räddat den här dagen. Det finns faktiskt en snubbe på det här jobbet som jag inte gillar. Kalla det personkemi eller vad som, men jag tycker.han.är.tjock.och.dum. Det sista jag gjorde innan jag gíck från jobbet igår var att gå bakom honom en hel korridor ner och bara göra fula grimaser bakom hans rygg hela vägen. Och det hjälpte faktiskt- idag lyckades jag till och med le mot honom, nånting jag annars bara brukar göra när jag på förhand vet att han är förbannad för då retar min person ännu mer gallfeber på honom än annars.
 
Vadå? Ja jag fyller 38 nästa gång? Frågor på det?

2 kommentarer:

  1. Inte en enda fråga, helt klart det enda sättet att handskas med personer man inte gillar.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!