söndag 25 december 2011

To boldly go




Ha. Mumlan, världens i särklass bästa Mumla, hittade den i MQs webshop. *underligt, för jag hade verkligen letat där?* i rätt storlek och de har dessutom halva priset just nu! Så nu är den här på väg hem till mig=) God Jul på mig liksom!

I övrigt har jag fått en jäddrans massa polio- och mässlingsvaccin. Och gett bort getter, åsnor och en bybarnmorska. Hela gårdagen var lugn, skön, mysig och alldeles... alldeles underbar!! Idag blir det promenad, inget godis och massor av julmat. Ikväll ska vi testa, innan Odd Molla kommer hem *vilket hon förhoppningsvis gör tre dagar tidigare än vad som var meningen- jippi!!:-))* att dippa frukt i smält choklad och grädde. Jag vill veta exakt hur kladdigt det kan bli innan jag sätter det i händerna på min yngsta telning.... speciellt med tanke på att jag fått en pälspläd av Dr Evil! I egenskap av att vara hushållets kortaste person så är jag den enda som kan använda den, vilket jag är ofantligt nöjd med! Jag fick även en cykelhjälm, vilket jag verkligen, verkligen önskat mig hur länge som helst!

To boldly go.... where noone´s ever gone before. Thank you for listening, god fortsättning, over and out.


5 kommentarer:

  1. Härligt värre! Det låter som om julen minsann var riktigt fin och kul att hitta jackan till rätt pris med. God fortsättning på dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Klart The Queen ska ha en mantel i päls. Snygg jacka också.

    SvaraRadera
  3. Snygg jacka! Och halva priset är icke att förakta:) Fin Fedden har hon minsann med;) Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken snygging! Både du och jackan! Pälsmanteln går inte av för hackor den heller :-)

    Fortsatt god jul! Och kan meddela att pälsdjuren befriar sig själva - de hatar julrosetter och var bara på för fotograferingen.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hahaha - undrbar bild - tack :D har läst ikapp lite här....
    KRAM

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!