torsdag 28 april 2011

Alla städer som susar förbi

Jag är på väg mot Göteborg. Igen. Ber om ursäkt om jag trampar nån på tårna nu, men jag gillar verkligen inte Göteborg? Och ändå är det alltid där jag hamnar på nåt vänster...

Jag gillar småstäder! Kanske inte att bo i, men att resa till över dagen? Alltid när jag ska jobba nån annanstans över dagen och hamnar i en mindre stad går allting så himla bra! Västerås, Karlstad, Helsingborg, Karlskrona- man åker taxi för hundra spänn, det är alltid nån på kontoret som är släkt med dem som äger lunchhaket, man har bryggare istället för automatkaffe, och det är mer regel än undantag med en glad liten hund på nåns rum. Men idag ska jag alltså till Sveriges framstjärt. Satan.

Dr Evil och jag lär förr eller senare behöva flytta, men i hans branch är det västkusten som gäller och jag VILL inte! Om jag ska flytta vill jag mot Stockholmstrakten: där trivs jag och där känner jag folk.... men dessvärre kan jag få jobb i princip varsom, dels har mitt företag kontor lite varstans och annars finns det andra företag. Jag kan även tänka mig en mindre stad- jag har t ex aldrig varit i Skövde, Örebro eller för den delen ens Lund. Men där finns inga Dr Evil-jobb, och så får vi ju än så länge ha barnen med i planeringen: Mumlan ska gå ut nian i sin nuvarande skola innan vi flyttar på oss. Och vi ska inte, jag upprepar INTE flytta till Göteborg. Som min kollega sa igår: Göteborg är verkligen Sveriges svar på Manchester? Det är hårt och kallt och ingen ler.

Och det finns inget kaffe på tåget.... förbannelse!

Skickat från min HTC

4 kommentarer:

  1. Jag gillar inte heller Gbg! Men det finns ju andra (små) städer på västkustsidan. Kanske.

    SvaraRadera
  2. Och jag bugar mig för dig, tar av hatten och klappar händerna. Bra skrivet om Göteborg! Jag har aldrig förstått folks vurmande för den staden. Men så förstår jag inte heller deras humor.
    Kom hellre hit! Fast vi har inte heller bryggkaffe. Kram!

    SvaraRadera
  3. Fru Gårman: jo så är det ju. T ex är Uddevalla jättefint!

    Singelmamman: jag kan leva med automatkaffe om jag får varva det med en bandykaffe då och då:-)

    SvaraRadera
  4. Du är välkommen när du vill! Det vet du!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!