fredag 1 april 2011

Here we go again

Jag mår illa igen=/ Förbannade magsjuka, jag brukar inte bli drabbad och blir jag det blir jag sällan speciellt sjuk (förutom senast.... 2007.... brrrrr....) och det är jag väl egentligen inte den här gången heller- det var första dygnet, men sen har jag bara varit hängig. Nu är jag hängig och illamående. Fuck kolhydrater- ska jag äta nånting överhuvudtaget idag så blir det morotssoppa, så det så! Fast just nu får jag erkänna att ingenting känns särskilt lockande....

Förra veckan köpte jag nya strumpbyxor- ingen big deal. Hade dem på mig två timmar innan katten hade sönder dem.... egentligen inte heller nån big deal, men förbannat irriterande!! Igår kom Dr Evil hem ca 20 minuter senare än vanligt... då hade han åkt förbi HM på vägen hem för att köpa nya strumpbyxor till mig! Och DET är en big deal; det är inte en bukett röda rosor, diamanter eller champagne på kylning som är romantik för mig- det är just dessa små saker i vardagen, att han lägger märke till och åtgärdar de små sakerna. Nya strumpbyxor, coca cola där han rört bort bubblorna härom dagen, att gömma sitt smågodis för att inte jag ska bli frestad.... Sten i skon är inte på nåt vis döden, men det gör vägen förbannat lång, och Dr Evil är en mästare på att tömma mina skor från stenar!

Fördelen med en hemmadag är att jag äntligen kan få ner min projektplan för en jubileumsskrift till styrelsen.... den finns i mitt huvud, men där gör den ju tyvärr inte stor nytta, speciellt inte med tanke på att jag skyr styrelsemötena som pesten. Samt att jag kan ägna dagen åt att jaga min hyresvärd med blåslampa. Inte så konstigt att vi kräks i den här familjen med en bakterieodling istället för lim att hålla fast diskbänken med samt en möglig bräda ovanför spisen liksom *och nej, jag tvekar inte en minut att använda det argumentet=)*

6 kommentarer:

  1. Du är lycklig du men Dr Evil på din sida!

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fin kärleksförklaring.

    Elina

    SvaraRadera
  3. Det kallar jag en romantisk hjälte! Håll i honom hårt. Kram och krya på dig.

    SvaraRadera
  4. Håller med du! Det är dom små sakerna som gör`t! Krya på dig:) Kram

    SvaraRadera
  5. Fan nu tjuter jag lite grann!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!