torsdag 14 april 2011

Saker rullar på som det ska *det går bra nu*

Igår var klockan mycket och jag hade inte varit och tränat, inte gått nån lunchpromenad och inte överhuvudtaget rört mig på nämnvärt på hela dagen mer än cykelturen till jobbet... Valet stod mellan rask powerwalk i ösregn, eller Arga Snickaren med te och Dr Evil. Med i vågskålen låg även att i princip en vecka framåt kommer jag vara borta varenda kväll hemifrån, jag var tvungen att packa träningsväska och ombyte inför kvällsaktivitet med jobbet och mitt hem såg ut som nånting en tsunami dragit fram i. Vad tror ni jag gjorde? En rask promenad i regnet så klart, men Mias och Klaras sommarprat i öronen=) Jag är så fantastiskt duktig ibland att jag slår mig själv med häpnad.
 
Topp-5-saker jag är lite rädd för just nu:
 
  1. Påskgodiset på jobbet: hilfe vad gott det kommer finnas!
  2. Folköl: en kall folköl på sommaren är nog i särklass det bästa jag vet i födoväg.
  3. Besök hos svärmor: 2 kg upp. Varenda gång.
  4. Skador: jag känner ju mig själv- kommer jag ur spår har jag förbannat svårt att ta mig back on track igen.
  5. Plötsligt påkommen hangup på saker som inte är bra för GI-dioter: typ citronkladdkaka.
 

2 kommentarer:

Vassego, här är Pratpinnen!