tisdag 19 april 2011

Man ska inte ropa hej....

Till skillnad från igår är det här en rätt usel dag.... till att börja med ställer min mobil om till finska hela tiden, vilket ger ganska intressanta ord hela tiden? I morse upptäckte jag att jag glömt att packa, och som alla vet så blir det alltid fel när man ska slita ihop en outfit man ska ha en annan dag utan att tänka efter ordentligt. Sen till automaten för att ta ut pengar så familjen kan köpa mat när jag är borta- som var ur funktion. Iväg till jobbet, dock utan lunch för den glömde jag. Eftersom jag skulle till tandläkaren med Molly innan jobbet åker jag buss, vilket även innebär att jag inte tar mig nånstans för att äta lunch. Om det finns nån affär eller lunchrestaurang där jag jobbar? Nej. Nästa måltid kommer alltså med lite tur att bli efter incheckning på hotellet, alltså runt 21.

Och att gå till tandläkaren med en bokstavsunge är DÖDEN! Varenda jävla gång tar tandsyster mig åt sidan och frågar om jag ar medveten om att barn ska borsta tänderna 2 gånger om dagen, i 2 minuter och med 2 cm tandkräm? Jodå, JAG vet det. HON däremot skiter blankt i det och eftersom hon inte är fyra år längre samt ett huvud längre än jag kan jag inte direkt sätta henne i mitt knä och tvinga henne heller *vilket f ö knappast hade gjort saken bättre i vilket fall, tvång avhjälper väldigt sällan mot barn som inte vill saker....* Tur i oturen så skulle hon skölja med.flour i två minuter, och sköterskan hann inte mer än ut genom dörren innan ungen spottade ut. Så då fick de en liten hint om problematiken. "Molly, om du inte håller tänderna rena kan du inte få nån tandställning?" Nej men OJ vilket hot för tandstallning år ju verkligen en tolvårings högsta önskan liksom?

Nu är jag på väg till jobbet men missade bussen med 15 meter. Och då är klockan bara nio än.... om nån vill nåt så här jag åkt hem igen och dragit täcket över huvudet!

Skickat från min HTC



6 kommentarer:

  1. Åhh, stackars dig, men du GLAD PÅSK ändå!

    Helena

    SvaraRadera
  2. Vet precis hur du menar... min yngsta är oxå en bokstavsunge... Man ska ju faktiskt ha på sig kläder varje dag liksom... vet du inte om det??? Att ungen endast gillar joggingbyxor, ett speciellt par dessutom och kanske kanske någon stickad tröja som liksom inte riktigt passar på våren längre, det är en sak. Men att jag jublar varje gång det är grått och regnar är en annan, för då slipper man de där dumma kommentarerna på mataffären från bättre vetande människor om att ungen där minsann har på sig gummistövlar mitt i sommaren.... Likaså när hon kommer till skolan utan strumpor i 20 graders frost, utan vantar och mössa (i samma gummistövlar) och andra föräldrar som råkar lämna samtidigt ger en förmanande blickar... Puh. Säger. Jag. Bara. Och. Andas. Djupt.....
    Jag följer sin blogg varje dag och får mig ett gott skratt! Det kan behövas... Tack för att du finns!

    SvaraRadera
  3. *din blogg ska det stå såklart...

    SvaraRadera
  4. FinaTina: åh tack snälla du! Det värmer verkligen.... ofta när jag.skriver känns det som om jag lämnar ut Moll- men den jag försöker lämna ut är ju mig själv, det är ju jag som inte räcker till? Men da vet jag att det iaf är nån som fattar vad jag dillar om:-)

    SvaraRadera
  5. Du räcker till med råga!!! Vi bokstavsföräldrar slår ju knut på oss själva totalt och folk fattar inte alls att man verkligen gör precis allt man kan. Att ungen kommer iväg överhuvudtaget är världens seger, så YES! Var stolt över det du åstadkommer och skit i folks kommentarer och förmanande blickar. De har inte en aning. För visst skulle vilken vanlig människa som helst borsta tänderna på sin unge och klä på den varma/passande och vettiga kläder... Så tror de inte vi har försökt så är det ren okunskap. Och kom inte med tjafs om att vi inte är tillräckligt konsekventa, inte följer rutiner eller verkställer konsekvenser för ungen. Det är ju precis det vi gör, grejen är att med våra (underbara) ungar ska det liksom knackas in tjugo gånger där en "vanlig" unge fixar det på två. Och sen är det inte säkert det funkat ändå på våra... Nej du, var jäkligt stolt över det du gör istället!!!! Jag är med dig hela vägen!!! Din tös kanske lär sig om det blir en massa hål som ska lagas, kanske inte. So what? Hon överlever nog ändå! (säger jag och bävar inför dagen då minunge vägrar få borstat sina tänder av mig...)

    SvaraRadera
  6. Tycker att du verkar räcka till alldeles fantastiskt bra! Med en sån dag du listar här ovanför hade jag brutit ihop och åkt hem. DET är jag säker på.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!