onsdag 27 april 2011

Update

Det är egentligen emot mina principer att blogga från jobbet, men jag tog en välförtjänt paus efter att ha skrivit med glödande frenesi i flera timmar nu- jag är ensam på mitt lilla kontor idag pga av mina kollegor är hemma med sina slokiga barn, och jag blir alltid ruskigt effektiv när jag är uttråkad.... Dessutom kände jag att bloggen behövde lite uppmärksamhet vid det här laget. Jag SKA köpa en ny dator, men som alltid när jag ska införskaffa teknik drar jag mig in i det längsta; jag vet ju med mig att jag vill ha allt, det bästa och snyggaste, till minsta möjliga pris och oavsett vad jag köper när så kommer det på rea i morgon.... Köpa teknik är det värsta jag vet! *Det enda som är värre är att köpa cyklar* Det är dessutom så mycket teknik som måste införskaffas; kaffebryggare, dator, hårddisk (jupp, nånting har jag ju lärt mig om inte annat) hörlurar, ev ny Mummelmobil (försök inte unge- du får betala den själv=), mixer samt nånting mer jag glömt.
 
Till helgen ska vi äntligen bevista mina svärpäron.Vi har inte varit där sen i julas, och väl medveten om hur lyckligt lottad jag är som faktiskt gillar mannen i mitt livs föräldrar, saknar jag dem rätt rejält vid det här laget. Det vore skönt om de/vi bodde närmre, men nu är ju Sverige ett avlångt land och det är bara att gilla läget. Jag har ju fördelen att ha en hyfsat ung mamma med tillhörande sambo, men när krämpor börja dyka upp även där och man tänker på att mamma och pappa Evil är betydligt äldre samt börjar få en del skavanker, kniper det lite i hjärttrakten- man har inte sina nära och kära för alltid, man ska inte ta morgondagen för given!
 
Fy vad jag är hungrig. Varför är lunchen alltid så himla långt från frukosten för?

1 kommentar:

  1. Usch för allt tekniskt, (och annat också för den delen) som alltid går sönder samtidigt! Men att köpa en ny laptop är kul tycker jag.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!