söndag 17 april 2011

Inte ett rätt

Inte ett rätt hade jag.... Chloé Eau de Fleurs Capucine heter parfymen och kostar 1200 spänn. Det är liiiite overkill för min plånbok.


Jag tröstar mig med honung- och limepannacotta. Det är söndag och då FÅR man äta efterrätt. Den här är dessutom ganska GI-diotvänlig

5 dl grädde
3 msk honung
2 tsk gelatinpulver
Rivet skal från en lime

Låt gelatinpuövret svälla i lite vatten. Koka upp grädden. Rör ner honung, och kanske lite vaniljsocker om man är lagd åt det hållet, och sen limeraspet. Häll upp i portionsskålar och låt stelna i 3-5 timmar. Ljuvligt!!

2 kommentarer:

  1. Chloé Eau de Fleurs Capucine, parfymen som kostar 1200 spänn. Jag trodde inte att den var för läder ( som plånbok ).

    SvaraRadera
  2. Attans dyr parfym! Du gör rätt som tröstar dig med lite göttigött i stället:) Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!