måndag 7 mars 2011

Idag bär vi rosa

 
 
Odd Molla hade stora problem med att förstå varför vi skulle ha rosa för... Jag försökte förklara problemet, men för henne blev det bara att en liten pojke blivit skadad, hon såg inte på nåt sätt kopplingen till rosa- och det känns så himla bra!
 
Missförstå mig rätt här: jag är glad för att min dotter inte kan se hur nån skulle kunna bli mobbad för att man bär fel färg, för henne är det så solklart att Isak ska få ha rosa hur mycket han vill så hon förstod inte varför vi ska behöva manifestera en sån sak? Och det är ju dit vi måste komma. Det ska inte vara en speciell dag där vi tänker att alla ska få se ut hur de vill, utan det ska vara en självklarhet.

3 kommentarer:

  1. Är det en rosadag idag??

    Gud vilken fin rosa klänning du har på dig, en bit ner i dina inlägg:):) VAR har du köpt den??
    Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  2. Du har så jävlans rätt så det inte är klokt! Klart vi har rosa i dag:) Kram!
    (Har anmält mig som Buzzador nu förresten:)

    SvaraRadera
  3. Mina dagar: det är en klänning från Ellos för typ 179:- Den gör sig bäst med nånting över, som underklänning, men funkar på tema rosa i alla fall=)

    Linda: Cooooolt! Du kommer bli överöst med grejer=)

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!