lördag 5 mars 2011

Ångest

Jag ska på världens skojigaste tjejfest ikväll! De flesta brukar se ganska konfunderade ut när jag berättar att en av mina allra bästa tjejkompisar är Mumlans styvmor- speciellt med tanke på att Mumlans pappa är tämligen avliden sen många år... Nej, rent juridiskt sett finns det väl inga som helst anledningar till att Mumlan och Jessica ska hålla kontakt, hon och Mumlans pappa separerade dessutom flera år innan han dog, men för mig (och framförallt Mumlan) har det aldrig funnits några som helst tvivel om att lika mycket som pappa var viktig för Mumlan (trots att de bara träffades varannan helg och ibland knappt det) så var Jessica precis lika viktig och att bara ta bort en så viktig person för en treåring fanns inte! Sen ska man kanske tillägga att den egoistiska mamman hade precis lika svårt att släppa taget som sin dotter: Jessica är en varm, empatisk, hjärtegod människa, samt även störtskön, skitrolig och en av de festligaste brudar jag nånsin träffat!!! *Joråsåatt... säga vad man vill om Mumlans far, men bra smak vad gäller kvinnor hade han helt uppenbarligen=)*

Ikväll har Jessica sin årliga tjejfest- en av årets största händelser om du frågar mig och mina systrar- och temat är rosa. Jag har vetat vad jag ska ha på mig i flera veckor: en glansig gammalrosa klänning med svart bolero och svarta strumpbyxor. Klockren festklädsel. Inga som helst problem. (som ett exempel på precis hur störtskön Jessica är, är att hon tyckte det lät jättefint. Och när jag berättade att min syster planerade att komma i rosa pyjamasbyxor tyckte hon det lät precis lika ok=)* Men nu kan jag ju inte ha högklackat?? Och VET ni hur fula mina ben är utan högklackat? (Med högklackat med, men det är åtminstone lite bättre) Det enda mina fötter/fot får plats i är Odd Mollas fake-uggs, samt, visade det sig, rosa Converse i stl 40 (Odd Molla har ännu inte fyllt 12 och har stl 40 i skor. Frågor på det?) Även om jag kan tänka mig festklänning och Converse, kan jag inte tänka mig att blanda bubbelgumsrosa och gammelrosa....

Så nu har jag panik. Mitt andra alternativ är ljusrosa Livealot, men den är som ett tält och får alltid, alltid, ALLTID fläckar? Och med jeans och samma svarta bolero ser jag snarare ut som jag ska på föräldramöte än fest..... Har funderat på gråa officeshorts till, men då måste jag ha Mumlan hemma som smakråd och hon är på köpcentret med Dr Evil. Funderar även på helsvart med bubbelgumsconverse, men det känns också som en taskig lösning: är det fest med tema rosa är det tråkigt att bara komma i rosa skor!

För ert nöje har jag letat i datorn men tyvärr inte funnit kort från förra gången vi var bjudna på fest i tema rosa.... Jag köpte ett par rosa byxor till Dr Evil på Tradera för typ 30 spänn, vilket var som hittat. Men som alla vet så är ju inte Tradera helt pålitligt.... Vad som dök ner i lådan en vecka senare, samma dag som festen, var ett par rosa ORMSKINNSBYXOR! Dr Evil trädde dock glatt på sig dessa och blev festens mest iögonfallande man=)

Nu ska jag fortsätta botanisera garderob. Det finns även en rosablommig tunika, som med underklänning kan bli ok, samt en rosasvartrandig kjol men den tror jag är för stor. Och jag kan inte ens supa mig snygg, eftersom Voltaren och rödvin är en sisådär blandning, jag kommer få stå för outfiten hela kvällen??

Men rosa ögonskugga blir det. Var så säkra=)

1 kommentar:

  1. Jag tycker du ska skita i att du inte har höga klackar. Hur många ser benen på en fest? :)

    Lägg ut en bild sen!

    Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!