lördag 19 mars 2011

Inte så dumt faktiskt

Idag är det lördag, solen skiner och jag har just ätit Philadelphiaost med vårlök och svartpeppar, spinning står på schemat och den Sanna Barbaren kommer ikväll *jupp, moster håller på att tina kött kära barn!* och jag har köpt en ny stavmixer- kan läget bli bättre? Tror inte det va!=)

Nu är det bara en vecka kvar tills Mumlan kommer hem från Spanien. Konstigt nog känns det fortfarande helt ok? Hon har kul, vi har lugn och ro och lillasyster får lite egentid. Inte så dumt! Men det får inte bli en vana- hur mycket egentid som helst från mamman får hon inte, så det så....

Nu till nåt betydligt sorgligare....Jag känner- kände- en man som röstar på SD. *jupp- han är en jävla idiot och jag har sagt upp bekantskapen* Det faktum att Sverige slänger ut två barn, fem och nio år gamla, helt ensamma till Makedonien där de lämnas åt sitt öde får honom säkert att gnida sina små äckliga, nikotingula fingrar av välbehag. Själv ryser jag. Det är helt fruktanvärt. För att protestera mot detta klickar du här.

2 kommentarer:

  1. Jag önskar att jag kan bli så bra mamma när mina ungar blir så stora att de far utomlands för att praktisera lite. Hur gör man? Just nu känns det som att jag skulle slänga mig raklång vid deras ben med ett kramaktigt tag kring dem och skrika "GÅR DU SÅ GÅR JAG!"... Oavsett om praon skulle ske när de var 14 eller 44. Jag är aningens fel i skallen jag vet. Jag vet.

    SvaraRadera
  2. Jag klickar och förbannar SD med anhang. Och klart det är härligt med praktik utomlands, även för The Queen.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!