onsdag 23 mars 2011

Ingen träning men Odd Molla-tid istället

Jag skulle träna idag.... Afro Power! Underbart! Men Dr Evil är sjuk och Molla var glad och jag har cyklat och vi har varit och gosat med grannen/vännen/bortresta sjuklingens katt som är ensam i en vecka och Molla tyckte det var jättekul!

För en gångs skull kände jag inte att jag var besviken för att jag inte kom iväg och tränade. Jag tyckte jag fick ut rätt mycket av min tid istället=)

Nu saknar jag min stora tjej, och det är skönt att hon kommer hem snart... Samtidigt är det väldigt mysigt att få rå om den lilla? Att prata med henne, höra hennes infall och idéer och kunna låta henne ta rejält med plats? Sådär som stora får göra varannan helg när lillasyster är borta!

Hur får man tillräckligt med space för alla sina barn? Det man säger om att kärleken inte delas mellan två barn, den fördubblas och blir lika mycket till båda är helt sant, men tiden följer inte samma skala tyvärr... och då är mina barn stora! De behöver inte servas med matning, blöjbyte och de kan städa sina rum själva! Men jag hinner ändå inte!

Tips någon? Hur gör ni hemma?

3 kommentarer:

  1. Visst är det tufft att hinna med i bland. För mig som har sån skillnad i ålder på barnen är det svårt i bland. Dom har ju lite olika behov liksom......Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte, hur jag gör alltså. Det går i vågor, men jag försöker få till en stund i taget med en av tonåringarna. Och försöker få till "en egen dag" med dem. Vilket blir allt svårare ju äldre de blir. Men jag "tvingar" mig på dem. En i taget.

    PS. Jag tycker inte du behöver skämmas för ditt inlägg, och jag står fortfarande för att du är en bra förebild för dina barn. KRAM

    SvaraRadera
  3. Nej, tiden räcker inte till. Jag har ofta dåligt samvete för att jag inte tillbringar lika mycket tid med min son som med min dotter, men i och med att Dennis är med Wille på hockeyträningarna (som under större delen av året tar 4 dagar i anspråk) så är det inte mycket kvalitetstid vi får tillsammans. Jag brukar faktiskt ta med honom en sväng på stan en ledig helg. Bara han och jag. Som det var innan lilltösen kom till världen. Det är lika mysigt idag - trots att han är 12 år och inte alls lika foglig som han var som 2-åring. ;)

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!